Săracii cu bani și pretenții VII

DSC_0016

#firstworldproblems: Nu eram sigur dacă să bag articolul ăsta la categoria Bani, carieră și răbdare (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) sau la Săracii cu bani și pretenții (I, II, III, IV, V, VI) pentru că practic se încadrează la ambele.

Am decis să-l bag la săracii cu bani și pretenții ca să fie paritate între categorii.

Dar, hai să nu o mai lungim cu chestii irelevante și să ne băgăm în pită.

Acum vreo 11 ani trebuia să ne deplasăm în România pentru vreo lună de zile și mergeam cu cățel și purcel, adică cu Nino care avea nevoie de pașaport și viză medicală.

Cum nu cunoșteam pe nimeni prin zonă ne-am băgat în primul cabinet veterinar pe care l-am găsit și am făcut ce trebuia să facem.

Din cauza drumului Nino s-a îmbolnăvit și la revenirea în insulă a trebuit să-l ducem înapoi la veterinar pe jumătate mort ca să-i facă analizele și să-l trateze.

Doamnele de pe acolo, foarte amabile de altfel, i-au descoperit o lipidoză hepatică, l-au ținut internat 24 de ore și i-au dat tratament acasă.

Nota de plată pentru cele 24 de ore a fost de vreo 700 de euro (cu discount ni s-a spus). Un salariu minim net în 2012, bani pe care i-am scos din piatră seacă și i-am plătit fără să cerem explicații sau să cerem fragmentarea plății în vreun fel.

Nino, care avea vreo 6-7 ani la vremea respectivă s-a făcut bine în urma tratamentului agresiv (care ne-a costat alții 300 de euro) și a mai trăit încă 10 ani fără să aibă nevoie de alte reparații majore.

La scurt timp după pățania respectivă, angajata cabinetului care era tot româncă ne-a rugat să vorbim cu șefa ei pentru că voia să facă un site pentru clinică (luase un spațiu mai mare în același cartier și a transformat cabinetul în clinică) și știa că noi ne ocupăm cu așa ceva.

Am discutat cu distinsa doamnă despre treaba asta și ne-a informat că vrea un site, că are nevoie de site ca să o găsească lumea pe Google, mai ales turiștii (pentru că ăia probabil plătesc mai mult și nu fac figuri ca localnicii), dar că e musai să fie ieftin pentru că n-are bani, a investit enorm în clinică și echipamente și nu are bani.

I-am făcut un preț modic, vreo 250 de euro cu tot cu hosting, domenii pe un an, și chiar și pozele pentru site fără să-i cerem plata în avans.

Cam ca 90% dintre clienții care vor site-uri ieftine ne-a întârziat luni întregi cu datele ce trebuiau să apară pe site, cu formatul și conținutul, dar insistând că are nevoie de site cât mai repede.

Într-un final cu colaborarea angajatei a pus vecina pe picioare un site cam meh!, dar care se încadra în tariful cerut și efortul depus de către client în a furniza informația de care aveam nevoie.

După cum probabil vă imaginați a uitat să plătească factura timp de câteva luni, iar când și-a adus aminte a fost pentru că voia SEO. Cum noi nu făceam SEO și apelam la terți pentru așa ceva i-am făcut o ofertă ce i s-a părut prea scumpă pentru bugetul ei așa că ne-a rugat frumos să facem o întâlnire cu o prietenă de-a ei, designer grafic, ce avea să-i facă toată promovarea pentru site.

Mi s-a părut o chestie de toată jena, dar am acceptat din respect pentru angajata ei cu care ne împrietenisem între timp.

Prietena ei a strâmbat puțin din nas la vederea site-ului sărăcăcios și ne-a întrebat cât a costat deranjul, i-am spus tariful și ce a inclus, a înțeles despre ce e vorba și aparent a renunțat să-i ducă mai departe proiectul pentru că nu ne-a mai contactat pentru datele de care avea nevoie și nici nu i-a mai făcut ce a promis că-i face. S-a mulțumit să concluzioneze că pentru suma pe care am facturat-o noi nici nu se ridica din pat.

An după an am păstat site-ul ăla pe servere, i-am făcut update-urile necesare periodic și i-am trimis factura doar pe hosting și domenii, fără mentenanță, deși o făceam. An după an uita să plătească factura la timp.

Ori nu-și citea mailul, ori adresa de email pe care o aveam noi în sistem nu era cea corectă ori…

La scurt timp după pandemie și-a adus brusc aminte de site și de faptul că vrea să-și promoveze clinica așa că a luat din nou legătura cu noi întrebând de facturi care oricum erau restante de foarte mult timp.

S-a văzut cu vecina, i-a făcut un plan de acțiune cu modificările de care avea nevoie, i-a făcut modificările stabilite și i-a emis factura pe care a plătit-o din nou cu întârziere. De fapt i-a făcut și o propunere pentru diverse modificări pe care le-a cerut, propunere ce i s-a părut probabil scumpă fiindcă n-a mai menționat ulterior de treaba asta.

Cum devenisem deja extrem de sictirit de tipul ăsta de clienți am decis să nu-i mai acordăm niciun fel de atenție și nici să-i mai întreținem site-ul în vreun fel așa că în momentul în care am decis să migrez site-urile clienților pe alt server mai puternic pe al respectivei ce oricum nu se interesa de el și nu-și plătea factura la timp nu l-am mai migrat ci l-am lăsat inactiv.

Era mult prea mare deranjul în raport cu beneficiul.

Câteva luni mai târziu și-a dat seama că nu-i mai merge site-ul și a început să sune insistent. I s-a explicat că nu plătește pentru servicii de monitorizare și mentenanță, că nu plătește facturile la timp și astfel se pot întâmpla chestii din moment ce atenția și timpul nostru curg către clienții care plătesc pentru servicii extra și o fac la timp.

A menționat că intenționează să-și ia totul de la noi că are niște informaticieni care fac și dreg și că or să se ocupe ăia. I-am cerut să plătească factura la zi și să dea contactul nostru informaticienilor respectivi ca să le dăm accesul la site și la domenii să le ia de la noi.

A trecut aproape o lună și nici n-a plătit factura restantă, nici nu ne-au contactat informaticienii ce urmau să preia site-ul și să se ocupe de el.

Probabil și-au dat și ei seama că e o pierdere de timp.