Dupa
Ca sa ma faca sa inteleg mai bine despre ce-i vorba, cititorul de care va vorbesc mi-a recomandat sa urmaresc
Cat timp vorbeste Andreea, zoso da de vreo cateva ori din cap aprobator pentru ca pe final sa arunce o mutra dinaia de nevinovat precum asta din captura de mai sus, iar cand ia cuvantul incearca vizibil stanjenit sa dreaga busuiocul. N-as putea sa-l acuz de ceva pentru ca e o reactie normala pe care am avea-o oricare dintre noi, totusi zoso nu e lasat sa se apere in vreun fel pentru ca moderatorul intervine, o acuza pe Andreea ca duce discutia intr-o zona periculoasa si ingroapa subiectul, desi era o polemica demna de o dezbatere publica dat fiind faptul ca zoso nu e singurul care-si permite sa critice sau sa atace colegii de breasla.
Cred ca fiecare dintre noi a avut la un momentdat un moment in care a scris un
Treaba asta reprezinta de altfel un alt motiv pentru care conferintele gen Webstock ma lasa rece si evident daca nu era cititorul in cauza care sa-mi dea linkul la video si sa-mi recomande sa urmaresc momentul respectiv nici n-aveam cum sa aflu de el sau sa scriu un articol pe tema asta pentru ca ghici ce, din atatia participanti n-a abordat niciunul treaba asta pentru ca probabil tuturor li s-a parut normal ca intr-o dezbatere publica sa ti se taie microfonul si sa ti se ia dreptul la replica fara ca polemica respectiva sa incalce vreo norma.
Bun, acum c-am lamurit treaba asta sa trecem si la ceva offtopic pentru ca sunt doua chestii pe care le-am remarcat in cele 2 minute de video pe care le-am urmarit (stiu, sunt aproape 4 ore de video, dar pe mine nu m-au pasionat deloc si am explicat mai sus de ce).
- Pe masa de la prezidiu am observat ca unora le scria numele si profesia, iar altora le scria doar numele sau numele si siteul cum s-a intamplat in cazul lui zoso. N-am inteles de ce anume s-a facut diferentierea asta si de ce Pahomi poate sa fie conversion marketing, dar zoso nu poate sa fie blogger, iar Mariciu vlogger. Dincolo de asta, la zoso cineva a scris cu pixul (foarte urat) pe foaia aia si pregatiri.com. Poate ca a fost chiar zoso, poate altcineva. Nu prea conteaza pentru ca ideea din spatele unei astfel de abordari e lipsa crasa de profesionalism a celor care au organizat evenimentul. Ori treaba asta nu e chiar asa de offtopic daca e sa ne raportam la bisnitarii pardon menegerii de care vorbea si Eftimie in urma cu doi ani;
- Au fost niste intrebari relationate cu traficul. Eu am prins una din care n-am prea inteles mare lucru pentru ca nu era adresata tuturor si avea asa o ambiguitate ce ducea inspre confuzie. In fine, zoso a raspuns si a zis ca lui ii creste traficul exponential de la an la an si ca pe el nu-l afecteaza concurenta pe care o fac SmartTV-urile cu Youtube. Si aici e o paine de mancat pentru ca zoso atunci cand scrie si vorbeste despre trafic sau expunere (in cazul altora desigur) il relationeaza mereu cu rezultatele. De fiecare data cand scrie despre un influencer, o pagina de Facebook sau mai stiu eu ce bloggerita de fashion are grija sa relationeze reach-ul cu engagement-ul, dar cand vine vorba de el ne vorbeste doar de trafic care poate sa creasca exponential si artificial nu neaparat organic si care chiar daca creste organic nu aduce neaparat si engagement. Sunt mult prea multi factori de luat in calcul intr-o astfel de discutie, factori peste care s-a sarit in mod voit. Desigur, nu vreau sa zic ca zoso e un impostor care n-are trafic si nu genereaza engagement pentru ca as minti intr-un mod flagrant ci doar ca felul in care s-a lepadat de subiectul asta destul de stufos imi da de inteles ca abordarea sa ducea din nou discutia intr-o zona periculoasa pe care n-o voiau bisnitarii, pardon menegerii.
Astea fiind zise, am sa inchei cu o replica pe care a facut-o celebra un clasic in viata: Alta intrebare?