bloggeri sau?

Marius si-a ales un tagline destul de bun pentru blogul sau: “ori suntem bloggeri ori nu mai suntem”. Pornind de la taglineul sau scriu acest articol fiindca multi dintre cei pe care-i cunosc confunda blogul cu un afisier de materiale publicitare.

Nu de multe ori m-am confruntat cu intrebari si opinii privind monetizarea acestui blog. Bineinteles ca la inceput mi-am pus si eu problema monetizarii, citind povesti despre “succesurile”  unor personaje precum zoso sau arhi.

Si totusi, in acest moment nu intentionez sa comentez cu privire la spam metodele de promovare folosite de bloggeri autohtoni pentru a ocupa diferite pozitii in top de-a lungul anilor. Ce intentionez sa subliniez in acest post este calitatea postarilor bloggerilor mai mici sau mediocrii, categorie unde ma incadrez si eu fiindca nu intentionez sa ma autointitulez si eu A-Lister.

In 2007, am pus pentru prima data bazele acestui blog si am incercat sa-l folosesc ca pe un jurnal personal, public si subiectiv. Inca de la inceput am privit blogul ca un mijloc de exprimare si nu ca o potentiala afacere.

Pana prin 2008 blogul a fost hostat gratuit multumita unui bun prieten. Din septembrie 2008 insa m-am mutat pe Godaddy, si am inceput sa platesc pentru hosting. Tot atunci am luat in considerare monetizarea blogului.

Am inceput cu Adsense, platforma care s-a dovedit a fi o mare dezamagire in Romania daca ne gandim ca majoritatea clickurilor valoreaza sub 0.10$. Apoi am continuat cu banipepost, serviciu care din pacate a murit subit la scurt timp dupa lansare.

Folosind ofertele de pe banipepost am ajuns sa scriu 2 postari care mi-au adus in total 50 RON, bani suficienti pentru a acoperi cheltuielile cu gazduirea websiteului.

Ulterior am incercat o monetizare folosind 2parale precum si folosindu-ma de magazinul meu de la smartgifts. 2parale nu a avut pana acum rezultate concrete, smartgifts in schimb a avut suficiente vanzari pentru a scoate un nou an de gazduire.

In paralel Adsense aduce venituri mici, dar sigure. Momentan blogul nu aduce un profit decent, insa celelalte proiecte in care sunt implicat incep sa realizeze venituri acceptabile.

Dar sa lasam la o parte introducerea si sa trecem la subiect. Problema nu e monetizarea unui blog, problema e transformarea blogului intr-un afisier publicitar.

In ultima perioada am remarcat o gramada de prieteni si bloggeri care si-au transformat blogul personal intr-un spatiu publicitar. Inteleg sa strecori intre articole si cate o reclama, insa nu pot sa inteleg cand postezi cate 3 – 4 articole consecutive cu scop de marketing.

Nu vreau sa ma intelegeti gresit, sunt de acord cu marketingul, insa daca tot iti tii blogul personal pe un serviciu gratuit gen blogspot sau wordpress nu inteleg de ce amesteci marketingul cu postarile. Sa nu ma intelegeti gresit, am sa exemplific putin:

Zoso are pe https://zoso.ro 2 din 10 articole targetate pe publicitate, iar restul de 8 sunt articole specifice oricarui blogger, fara tente publicitare. In schimb pentru a profita la maxim de avantajele servicilor gen 2parale sau emag profitshare el scrie reviewuri la obiect pe Webara. Nu inteleg de ce nu poate si restul lumii sa faca acelasi lucru, fiindca eu in reader prefer sa citesc articole de calitate si nu reviewuri sau postari platite referitoare la produse pe care poate nu ma intereseaza. Si in general nu ma intereseaza, fiindca toate reviewurile prezente online reprezinta pareri impuse si descrieri predefinite, fapt ce nu reflecta opinia subiectiva a bloggerului.