Atunci când un lucru devine mult prea comercial și are parte de o publicitate mult prea agresivă se duce dracului.
S-a întâmplat cu destinații turistice care s-au degradat, cu produse altminteri calitative care s-au stricat și se întâmplă și cu sărbători și tradiții mai nou.
Dar să lămurim cum stă treaba cu Crăciunul și cum anume s-a dus dracului.
În urmă cu vreo lună am auzit la radio că ăștia de pe aici vor să se apuce să pună decorațiunile de Crăciun prin oraș încă de la începutul lui Octombrie.
Motivarea lor a fost că vor ca decorațiunile să rămână aprinse mai mult timp pentru ca astfel să poată să se bucure turiștii și mai ales copiii de ele.
Acuma nu știu ce să zic. Eu n-am auzit turist să spună că merge în concediu undeva ca să vadă decorațiunile de Crăciun și nici copil care să nu se poată bucura de ele o lună înainte și jumătate de lună după, dar în fine.
Ce e mișto în toată povestea asta e că hipsterii eco-extremiști care sunt la putere pe aici și care sting lumina în instituție odată pe an de
Ce să-i faci? Așa au înteles ei că se salvează planeta de la pierzanie. În fine, divaghez.
Inițial am crezut că sunt ăștia
În urmă cu două săptămâni, în timp ce mă întorceam de la un client am zis să mă opresc pe la
Mno’, și în timp ce cotrobăiam eu printre rafturi căutând siropul am ajuns la un raft pe care treburile astea de Halloween cu măști, vampiri, dinți, pânze de paianjen și vrăjitoare erau flancate de moși și reni de ciocolată, globuri, beteală, lumînări, calendare de advent și alte alea specifice Crăciunului.
Ceea ce nu înțeleg eu e, evident, de ce ai pune la vânzare pe raft chestii de Crăciun fără să aștepți măcar să treacă Halloween-ul? Care-i logica și care-i raționamentul comercial?