Smenul cu bani publici. Varianta 2.0

1892170

Citeam mai in detaliu la Cristian despre povestea cu logo-ul plagiat de la Bucuresti si m-am gandit ca poate treaba asta e doar asa o cascadorie ce ascunde in fond o versiune noua a smenului cu bani publici.

Eu unul pe Firea n-am nici cea mai mica intentie s-o subestimez pentru ca femeia nu e proasta. Cand a spus ca externalizeaza diverse departamente din primarie catre firme controlate de primarie a stiut bine ce face. Lumea o sa-i dea credit pentru asta fiindca vorbim de un model care se practica de altfel peste tot in vest ceea ce e suficient sa-i convinga pe prosti de bunele intentii are primaritei. Totusi in vest astfel de firme nu se capuseaza ca pe la noi fiindca pe acolo astia cu abuzul in serviciu, conflictul de interese si anti-coruptia chiar isi fac treaba.

Ori cascadoria asta pe care am mentionat-o mai sus e motiv suficient sa ne convingem de faptul ca aveam de-a face cu o muiere vicleana si extrem de inteligenta. E constienta ca sistemul risca sa se intoarca impotriva ei mai devreme sau mai tarziu asa ca inventeaza metode noi ca sa fenteze sistemul.

Citeam deunazi pe undeva despre o licitatie pe care a refacut-o ca sa castige o firma de casa a lui Liviu Dragnea si corelam contextul ala cu povestea asta cu logo-ul.

In ziua de azi, cu anti-coruptia inradacinata adanc in aparatul public si cu un Nicu Vacaroiu frustrat de rolul secundar pe care-l are pe la Curtea de Conturi, nu mai e asa simplu sa increditezi castigul unei licitatii din prima omului tau.

Asa ca o metoda ce pare patentata de primarita Firea consta in acordarea licitatiei unei firme care nu intruneste partial criteriile si contestarea licitatiei in termenul legal de catre firma ta de casa de care te-ai ingrijit in prealabil sa intruneasca pana la ultimul criteriu ca sa poata sa castige contestatia.

In felul asta nu poate nimeni sa te suspecteze de rea vointa sau rea credinta si le vei spune tuturor ca faptul ca a castigat o firma de casa a partidului nu e decat o coincidenta nefericita.

Pana la urma nu m-ar mira ca toata povestea asta cu logo-ul sa fie un experiment social pentru a testa vigilenta si reactia maselor la un astfel de smen pentru ca daca va uitati bine la reactii, foarte putini bucuresteni au reactionat intr-un fel sau altul, iar majoritatea celor care au reactionat s-au rezumat la un trolling ieftin.