Sa vorbim despre profesionisti

servere

Cativa dintre voi stiu ca imi gestionez siteurile si serverele in regie proprie si probabil mai stiu si ca pana de curand am avut ceva colocare la nivel local pana cand am fost nevoit sa ma mut.

Si pentru ca zilele astea e atata tevatura cu downtime-ul Webfactor si faptul ca aparent li s-a taiat furnizarea de energie electrica in centrul de date m-am gandit sa va povestesc putin cam cum procedeaza niste profesionisti intr-o situatie similara.

Prin 2014 am gasit o firma de hosting ce avea un rack local si oferea colocare la un pret bun asa ca l-am contactat pe cel care avea firma si am pus la cale detaliile unei colaborari. Am semnat un contract si am dus primul server in rack candva prin aprilie 2015.

Un an mai tarziu am mai dus inca un server acolo si patronul mi-a povestit ca ar cam vrea sa lase proiectul respectiv sau sa faca ceva downsizing pentru ca nu mai prea era profitabil pentru el. Ma rog, profitabil putea sa fie, dar presupunea mult prea multa munca pe care el nu mai putea sa poata sa o faca singur. Tot atunci mi-a batut apropo sperand ca sunt interesat sa preiau proiectul. I-am raspuns ca de ajutat sunt dispus sa ajut, dar nu sa-l preiau pentru ca nu eram pregatit financiar pentru asa ceva.

In decembrie 2017 am primit o notificare de la el prin care imi spunea ca urmeaza sa fie ultima luna de serviciu in centrul de date din Palma si ca daca vreau sa preiau eu proiectul putem sa discutam, altfel el scoate la vanzare ce poate si face downsizing.

Din nou nu eram pregatit sa preiau proiectul din diverse motive asa ca am refuzat si am pus la cale detaliile pentru a finaliza colaborarea si a-mi recupera serverele inainte de ziua limita.

In acelasi timp, omul si-a notificat si ceilalti clienti asupra faptului ca urmeaza sa faca o migrare pe alte servere, intr-un alt centrul de date si ca astfel or sa fie mici intreruperi de serviciu cauzate de schimbari de DNS sau de migrari efective de date.

Motivul pentru care omul ajunsese sa faca downsizing era relationat cu costurile mari pe care le presupunea utilizarea celor 24-25 de servere pe care le avea in datacenterul local in raport cu profitul lunar, curat, generat de cei aproximativ 200 de clienti (intre 300 si 500 de euro) si munca de intretinere, monitorizare si suport tehnic pe care trebuia s-o faca omul.

Nu stiu daca avea sau nu probleme financiare, stiu doar ca pe 31 ianuarie avea termen limita pentru reinnoirea sau rezilierea contractului cu centrul de date local, dar stiu ca a abordat cu profesionalism situatia. Si-a anuntat clientii in timp util de ce planuri are si cum urmeaza sa le abordeze si s-a asigurat ca downtime-ul e minim.

Ori in acest context e cat se poate de clar ca astfel de probleme pot sa fie abordate cu profesionalism si fara prea mult deranj pentru clienti.

LE: Probabil cel mai corect si coerent articol pe care l-am citit apropo de situatia Webfactor.