Rasa superioara onlinerii Romaniei

Young Korean man looking through ripped paper hole

Uitati orice discutie despre neo-nazistii americani si altii ca ei pentru ca e inutila si irelevanta in contextul dat cand exista unii mult mai neprihaniti si legitimati ca sa conduca lumea.

Mai presus decat oricine si orice e onlinerul roman care are mereu o opinie despre munca altora, iar opinia lui e ca ceea ce fac altii e prost si doar el detine adevarul absolut, mai ales atunci cand n-a citit o chestie cap coada si n-a stat sa cugete pe marginea subiectului. Adunati la un loc, onlinerii respectivi n-ar putea sa fie incadrati la categoria sectelor pentru ca ei nu reprezinta o secta ci mai degraba o rasa superioara.

Dar sa va spun povestea intreaga ca sa intelegeti cum de am ajuns la concluzia asta.

De dimineata am deschis cateva articole din feed, printre care si unul de la George unde am gasit o recomandare la o carte. Am dat click pe link si am fost dus prin sistemul de afiliere la o pagina ce-mi afisa ceva promotie si nu cartea pe care o recomanda George. Teoretic promotia era buna, practic ea expirase de vreo 12 ore, deci nu mai era valida si nici utila.

Cum sesizasem doua probleme majore m-am gandit sa postez un articol pe celalt blog:

  • Clientul nu ajungea la pagina dorita ci la o pagina ce devenise inutila si nu-i oferea posibilitatea sa mearga unde dorise ci ramanea intr-un punct ce e denumit in domeniu ca fiind un roadblock si trebuia sa foloseasca functia de cautare ca sa gaseasca produsul dorit;
  • Clientul ajungea pe o pagina de promotie expirata si astfel nu putea sa cumpere la pretul afisat, iar afiliatul pierdea comisionul.

In articolul scris am incercat sa explic ce cred eu ca e gresit in abordarea pe care o au cei de la Libris si pentru ca pe Facebook exista un grup de discutii pentru marketingul afiliat din Romania am dat linkul acolo. Facebook mi-a preluat linkul fara featured image la preview, dar cand am postat mi-a pus ca featured imaginea unui banner mai vechi. Asta desigur nu era o problema si n-avea nicio relevanta pentru ca intrebarea pusa pe grup avea de-a face cu continutul articolului si nu cu ce imagine a preluat Facebook.

Primul care a comentat a fost un oarecare Dragos (care e si administratorul grupului respectiv, cred) caruia articolul i s-a parut o prostie mai ales pentru ca in opinia lui critica Profitshare in timp ce pune la featured o poza cu 2Parale.

Am citit cu stupoare comentariul sau pentru ca articolul doar mentiona Profitshare ca facand cloak pe linkul original, dar nu zicea nicaieri nimic de el ci de Libris, magazinul in cauza. Mi-am dat seama din prima ca n-a citit articolul, nu s-a obosit sa-l citeasca cap/coada ci a facut doar un screening si a tras concluzia ca e o prostie pentru ca i-a sarit in ochi Profitshare si e de altfel cunoscuta repulsia mea fata de birocratia absurda si inutila practicata de Profitshare.

Intr-o astfel de comunitate vectorul principal e critica constructiva si cand administratorul unui grup concluzioneaza sec ca un articol e o prostie desi nu s-a sinchisit sa-l citeasca e cat se poate de evident ce fel de comunitate poate sa pastoreasca si cat de tendentioase pot sa fie subiectele abordate.

Dupa Dragos a comentat un oarecare Bogdan care la randul lui nu parea sa inteleaga nimic. El s-a dus pe blogul lui George urmand linkul meu, a dat click pe link si a ajuns unde trebuie pentru ca aia de la Libris s-au trezit intr-un final sa dezactiveze promotia respectiva. Omul era evident confuz, insa si el s-a legat de aceeasi problema a imaginii featured care ilustra 2parale in timp ce in articol era mentionat doar Profitshare. I-am explicat omului ca am facut captura de ecran din articol cu un motiv si anume acela ca eram convins de faptul ca mai devreme sau mai tarziu o sa se dezactiveze promotia si fara captura de ecran nu mai are nicio relevanta.

N-a inteles nici asa si m-a intrebat din nou de linkul original, desi in articol specificam cat se poate de clar ca eu n-am putut sa accesez niciodata linkul original asa ca m-am vazut nevoit sa iau cu copy/paste si sa-i explic in ce paragraf am spus treaba respectiva ca sa incerc sa-l lamuresc. De asemenea mi-a sugerat ca puteam sa dau „X” ca sa sterg poza de featured pe care a preluat-o Facebook. No shit Sherlock! de parca daca nu-ti afiseaza poza si ai pe ce sa apesi ca sa stergi.

I-am explicat in zadar pentru ca tot n-a inteles despre ce e vorba, cel mai probabil fiindca nu intelege de altfel de ce in afiliere clientul care da click pe un link trebuie sa parcurga cel mai scurt drum pana la cosul de cumparaturi fara sa fie distras in vreun fel, iar redirectionarea unui client catre pagina unei promotii expirate e evident o astfel de distragere a atentiei.

Singurii care au inteles si au comentat pertinent pe subiect pe modelul criticii constructive au fost Radu si Gabi, semn ca mai exista si oameni care citesc, iar apoi leaga creierul de gura, sau de degete in cazul asta inainte sa emita o opinie pe subiect.

Si nu scriu asta doar pentru ca s-a intamplat chestia asta azi ci pentru ca de-a lungul timpului am mai avut astfel de experiente in care unii credeau ca ei detin adevarul absolut, sunt complet legitimati sa comenteze ceva pe un subiect si sa isi bage pula in munca altuia doar pentru ca fie le-a fost lene sa citeasca cap coada fie nu-i intereseaza subiectul, nu sunt capabil sa-l inteleaga fiindca n-au experienta si alt  fel de notiuni, dar stiu mai bine. Iar asta dragii mei e rasa superioara onlinerii Romaniei despre care savantii spun c-o sa conduca lumea candva.

P.S. Intreaga discutie o aveti deocamdata aici, cat o sa mai fie live (mie mi-e sila s-o salvez undeva) pentru ca probabil dupa ce o sa public articolul asta, cei vizati or sa faca ce stiu ei mai bine…