Moda copy-Ponta pe bloguri

Am observat un trend pe blogurile de la noi, trend ce pare sa fie ascendent in ultima perioada si ce presupune preluarea cu copy/paste (copy-Ponta in limbaj popular) a unor infografice sau statistici de pe siteuri straine si postarea lor intr-un articol.

psst. Delia nu e vorba exclusiv de tine si nu de la postarea ta cu cainii si pisicile a pornit articolul pentru ca era in draft deja.

Treaba sta in felul urmator, fiecare dintre noi e abonat sau urmareste producatori de continut de pe afara care fac adeseori niste infografice misto pe diverse teme de interes comun. E normal ca sa preluam infograficele respective si sa le transpunem intr-o postare, insa preluarea lor doar prin metoda copy/paste mi se pare oarecum gresita prin prisma calitatii pe care vrem s-o oferim pe blog si vreau sa punctez o serie de mici idei pe subiect.

  • In loc de copy/paste a imaginii si in cazul in care ne cam bate designul grafic cu o mana legat la spate putem face un rezumat textual al continutului. In primul rand lucrul asta e benefic din punct de vedere SEO si in al doilea rand le facem un bine cititorilor care au invatat la scoala rusa nu engleza ceea ce s-ar putea sa reduca masiv din bounce rate. Un link catre infograficul original sau infograficul inclus in postare ca miniatura e binevenit, insa nu neaparat necesar;
  • Daca avem talent la design grafic putem sa facem un infografic similar tradus in limba romana pe care sa-l insotim de o scurta descriere. Delia, de care spuneam mai sus a facut lucrul asta intr-un post anterior si cred ca e cel mai potrivit exemplu in acest sens. Din nou, bariera lingvistica poate sa fie un motiv intemeiat pentru a face lucrul asta mai ales in cazul traficului organic;
  • Daca fiecare blogger s-ar apuca sa posteze infografice in limba straina pe care o stapaneste atunci s-ar face o varza de neinteles din postarile respective. Si eu gasesc o sumedenie de infografice in spaniola pe care nu le postez niciodata ci doar le dau share pe Facebook;
  • Moda asta e preluata si de ziare unde probabil costa mult prea scump editarea si traducerea, diferenta dintre ziare si bloguri ar trebui sa fie data de faptul ca ziarele au in reflex copiatul pe cand blogurile ar trebui sa produca continut original.

Cam aceeasi treaba e si in cazul altui tip de continut nu doar a infograficelor si probabil ca mai sunt motive pentru a evita metoda copy-Ponta, dar va las pe voi sa le gasiti.

Moda copy-Ponta pe bloguri
Twin boys (13-15) head to head, close-up

Lasă un răspuns