Despre jurnalisti idioti si paranoia intimitatii

1678595

De cand cu Wikileaks, Snowden, NSA etc. orice coclit care trage un film de pe torenti intre doua ragaituri de bere a devenit revoltat pe faptul ca guvernele vor sa ne controleze pe toti ca sa poata sa ne subjuge. Faptul ca s-au publicat si s-au promovat masiv niste subiecte pe care nici macar jumatate din cei care le-au citit nu le inteleg a facut ca fenomenul fake news sa prinda amploare si paranoia aia cu cipurile montate pe bebelusi prin Italia, actele de identitate biometrice cu diavol inclus si alte astfel de aberatii sa fie distribuite masiv si sa creeze asa o pshioza generalizata.

De la asta si pana la Soros nu e drum lung si asa se intampla de fiecare data cand ii dai omului mai multa informatie decat poate el sa proceseze. Intr-o lume predominata de analfabeti functionali orice informatie care nu-i explica idiotului pe limba lui ceea ce citeste sau aude e periculoasa, foarte periculoasa.

In scurt timp s-a ajuns in situatia in care fiecare lache flausat sa fie speriat, oripilat si agasat de ideea ca guvernul SUA sau al tarii in care locuieste el vrea sa-l monitorizeze la orice ora pentru a afla cu siguranta cat de des ragaie sau isi insala nevasta cu vecina de la doi, de parca toate agentiile astea de inteligenta n-ar avea altceva mai bun de facut decat sa urmareasca toti ratatii ce se zbat in mediocritate. In acelasi timp, ratatii astia vor sa traiasca intr-o lume mai sigura, dar sa nu fie niciodata obligati sa-si cumpere cartele prepay cu buletinul pentru ca daca vreodata le trece prin cap sa faca si ei vreo gainarie ca sa aiba de un gratar? De fapt daca stau bine sa ma gandesc, toti gainarii astia se viseaza zi si noapte ca fiind mari mafioti si de asta probabil sunt asa psihotici si se tem de orice idiotenie. Nivelul de paroxism la care a ajuns paranoia asta generalizata e dovedit cel mai elocvent de tampenia aia de cookie law.

Astea fiind spuse e demn de mentionat faptul ca „urmarirea” utilizatorului poate sa aiba diverse scopuri, insa cand vine vorba de servicii de inteligenta sau diverse autoritati, atunci orice urmarire ii vizeaza doar pe pestii cei mari pentru ca daca era altfel si astfel de institutii urmareau fiecare gainar cu ultima tehnologie in domeniu, aia de la politie nu se rezumau sa ia doar 35 de licente de la Hacking Team.

Din pacate paranoia si psihoza generalizata nu se rezuma doar la chestii mai mult sau mai putin legale fiindca toata povestea asta cu retargetingul contribuie din plin la sustinerea unei astfel de stari psihice in randul celor care nu prea inteleg cum functioneaza lumea asta. Numai ca retargetingul e o tehnologie ratata care a esuat lamentabil in mod repetat si care o sa devina in scurt timp irelevanta.

Insa desigur, pentru idioti orice informatie despre utilizator utilizata in retargeting e doar o metoda de a ne vinde sufletul marilor corporatii care vor face ce vor din noi bazandu-se pe datele noastre. Paranoia asta ma face adeseori sa le recomand multora care bat campii aiurea pe subiect sa se alature sectei Amish si sa traiasca dracului fara tehnologie ca sa nu-si mai vanda sufletul satanei cu un like. Evident unor astfel de oameni nu poti sa le explici in niciun fel ca tehnologia poate sa fie manipulata in asa fel incat orice informatie pe care o recolteaza despre un individ anume sa fie eronata. In fond si in filme gen Matrix & co. nu iti ia diavolul sufletul cu japca fara voia ta, ci mereu esti pus sa alegi si alegerea o vei face in functie de nivelul de inteligenta pe care-l ai. Poate ca era mai corect sa spun nivelul de lacomie nu? Dar lacomia sau lipsa ei se rezuma la gradul de inteligenta.

Ei si ca sa ajung si la concluzia pe care voiam s-o trag pe subiect, cel mai bun exemplu privind psihoza asta generalizata de care v-am vorbit mai sus vine de la niste jurnalisti ce au rastalmacit vorbele unui producator pentru a scoate niste articole de-a dreptul paranoice.

In cazul in care n-ati aflat ala care a fondat iRobot a declarat la un moment dat ca firma lui e dispusa sa vanda informatii privind casele utilizatorilor de produse iRobot catre alti producatori de dispozitive smart.

Ce inseamna treaba asta?
Pai in primul rand iRobot trebuie sa faca dispozitivele respective sa stocheze informatii intr-o baza de date de Big Data, daca n-a facut-o deja.

Ce informatii o sa stranga?
Pai frecventa cu care sunt utilizate produsele, intervalul orar si desigur volumul de „munca” pe care-l fac produsele respective printre altele. Mi-e greu sa cred ca un aspirator sau un mop o sa fie capabil in viitor sa afle de cate ori iti futi nevasta, cat de mult dureaza fiecare partida de sex si cat de departe ejaculezi.

La ce ar putea sa ajute treaba asta pe Amazon, Google sau Apple?
Pai intr-o casa inteligenta, condusa de machine learning orice informatie privind mediul e vitala. Un smart assistant precum Alexa ar putea sa foloseasca astfel de informatii pentru a comanda un produs iRobot sa curete casa doar atunci cand e nevoie, in timp ce un sistem de clima destept precum alea vandute de Nest ar putea sa utilizeze date microbiologice stranse de un aspirator sau un mop al iRobot pentru a regla calitatea aerului in raport cu nevoile utilizatorului. Ba mai mult un dispozitiv iRobot i-ar putea astfel comunica unui bec inteligent de cata lumina are nevoie pentru a opera in conditii optime evitand astfel o operare defectuasa sau un consum prea mare de energie electrica pentru iluminat.

O casa desteapta nu presupune doar o boxa ce-ti spune vremea si-ti citeste horoscopul sau iti pune un playlist de Spotify cu manele, ci o casa in care automatizarea e deplina, iar confortul maxim al utilizatorului e asigurat cu cel mai mic efort din partea acestuia.

Si aici survine probabil cea mai mare problema pe subiect fiindca jurnalistii astia idioti transmit mai departe analfabetilor functionali care-i citesc o informatie eronata, deformata si absurda si o interpreteaza ca atare crezand ca lumea are ceva impotriva lor, ii vrea exterminati si-l foloseste pe Soros pentru alta.

Orice om intreg la cap intelegea de la bun inceput ca abordarea jurnalistica e gresita si ca un CEO de companie n-ar face niciodata o astfel de imprudenta pentru ca sa spuna ca vrea sa vanda datele personale ale utilizatorilor echivaleaza cu un faliment sigur.

Ori dupa cum spuneam anterior, solutia la problema asta e simpla. Cine se teme de tehnologie si de potentialul ei ar trebui sa renunte la ea in loc sa emita rationamente gresite pe marginea ei. Primii care ar trebui sa renunte sunt jurnalistii astia care sunt incapabili sa inteleaga ceea ce declara diversi indivizi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *