Concluzii dupa Black Friday

2017-11-18_14-17-46_215

Am vrut sa scriu si sa fac mai multe chestii cu ocazia Black Friday, dar am fost pur si simplu epuizat psihic in toate aceste zile asa ca am renuntat la tot ce nu era important si imperios necesar.

Totusi, in momentele in care am avut o perioada de respiro si n-am facut naveta intre casa si spital (100 km/zi) sau nu m-am chinuit sa lucrez pe vechiul Elitebook, am aruncat un ochi pe statistici si pe feed si am tras o serie de concluzii:

  • Foarte multa lume asociaza Black Friday exclusiv cu eMag si foarte multe magazine din marketplace vand mai bine prin eMag, iar lucrul asta mi se pare destul de gresit, chiar daca magazinele mici cred ca pot sa profite atunci cand capuseaza expunerea facuta de eMag evenimentului;
  • Cel mai vandut produs e in continuare televizorul nu periuta de dinti, semn ca e mai important domnul Gadea decat propriul zambet. De fapt prin Romania lumea a uitat sa zambeasca si umbla incruntata de vreo 60 de ani;
  • Foarte multa lume lume a raportat diverse tepe cu produse care erau scumpite cu cateva ore inainte de inceperea campaniei pentru ca mai apoi sa fie vandute la pretul real sau mult peste pretul real, dar la oferta. Exista ce-i drept magazine care recurg la astfel de practici si exista si situatii in care preturile cresc din diverse motive si tocmai de aceea eu prefer sa lucrez cu liste si sa caut inainte de campanie, iar apoi sa compar cu preturile oferite odata cu campania;
  • Spre deosebire de anii trecuti, de data asta n-au mai picat siteurile ca mustele. Au fost probleme minore pe ici pe colo, insa aproape toate siteurile au rezistat eroic. E drept ca anul asta nu a mai mancat niciun reprezentant al vreunei firme de hosting cacat privind numarul de servere disponibil pentru ca degeaba ai servere suficiente daca sunt configurate prost;
  • Doar siteul celor de la Carturesti a mers la fel de mizerabil ca si anul trecut si pe deasupra a dat rateuri si la inregistrarea clickurilor si comisioanelor din afiliere. Desigur nu cred c-a fost intentionat pentru ca la cat de prost e siteul e lesne de inteles ca oamenii aia care se ocupa de el nu prea au habar ce fac;
  • Okian a fost de departe dezamagirea zilei pentru mine, din postura de client evident, iar lucrul asta s-a intamplat deoarece n-au avut nimic din ceea ce voiam pe stoc si totul aparea cu livrare intre 2 si 4 saptamani pentru ca exista in depozit la furnizor. In felul asta pot sa astept linistit pana vineri si sa profit de Black Friday de la Amazon UK sau Book Depository ca sa iau fix aceleasi carti de pe stoc si eventual la pret similar sau poate mai bun;
  • Inca nu pot sa inteleg de ce oamenii care fac promotii pentru un weekend intreg sau pe mai multe zile se incapataneaza sa-si asocieze promotia cu Black Friday. Era poate logic sa ofere alte reduceri/oferte sau o reducere suplimentara pentru ziua de vineri si sa pastreze un pret de campanie in restul zilelor;
  • Aproape fiecare advertiser din platformele de afiliere a facut ceva de Black Friday, insa unii dintre ei au catadicsit sa anunte afiliatii cu cateva ore inainte sau in cel mai fericit caz cu o zi inainte. Ori treaba asta e extrem de cretina pentru ca oamenii care promoveaza intr-un fel sau altul au nevoie de informatii si timp ca sa faca o treaba buna;
  • La carti (ca si anul trecut, am cumparat doar carti) n-au mai fost discrepante mari intre edituri si librarii, iar reducerile au fost reale, semn ca lucrurile merg spre normalitate;
  • Desi s-a vandut mai mult, parca n-a mai fost isterie atat de mare in randul cumparatorilor, sau poate ca n-am vazut eu postari pe subiect (aparent nu sunt singurul care a ajuns la concluzia asta);
  • Exista magazine online care isi cam bat joc de ideea de afiliere in cadrul unor astfel de campanii pentru ca reduc comisioanele la 1% sau mai rau la 0,25% cum au facut aia de la F64, devenind astfel pentru afiliati 0,F64;
  • Sunt foarte multi care n-au facut nicio promovare prealabila a reducerilor de Black Friday, desi le aveau in plan, si care au mizat pe emotia de moment pentru a vinde si ei ceva. In opinia mea abordarea asta e gresita pentru ca majoritatea celor care cumpara in astfel de situatii au deja un plan si stiu ce si de unde vor sa cumpere;

Cam astea sunt, dar daca mai aveti ceva de adaugat puteti sa folositi sistemul de comentarii.