E usor sa iei teapa de Black Friday?

De felul meu sunt cam circumspect atunci cand cumpar ceva online si imi place sa consult preturile in diverse locuri inainte sa dau checkout acolo unde se presupune ca-i mai ieftin.

Consultand si ofertele de la concurenta am reusit de exemplu sa-mi iau un monitor secundar cu ocazia Amazon Prime Day de la concurenta la pret mult mai bun decat era in oferta pe Amazon.

Acum cu ocazia Black Friday-ului romanesc m-am decis sa cumpar carti la gramada pentru toata familia si am inceput sa caut ce-mi trebuie intai la Humanitas pentru c-au venit primii cu oferta.

Apoi pentru ca am gasit preturi bune si fiindca ceea ce cautam era fragmentat pe la mai multe librarii online am continuat cu comenzi la Diverta, Nemira si Herg Benet pentru a finaliza comenzile de carti cu Carturesti dupa ce au bagat si ei aseara preturi de Black Friday.

In timp ce cautam cartile care ma intereseaza in oferta Carturesti am dat peste o serie de titluri pe care le-am vazut si la Humanitas, dar la preturi diferite:

In mod normal am putea sa vorbim de rea vointa, insa depinde unde mai exact e reaua vointa.

Cartile date exemplu sunt editate si tiparite de Humanitas, iar Carturesti e doar un revanzator si treaba asta creaza doua posibile situatii perfect legitime:

  • Carturesti stia ca Humanitas da cartile mai ieftin (pentru ca promotia de la Humanitas era deja activa) si a mizat pe efectul psihologic al cumparatorului care nu verifica si dincolo
  • Humanitas au pactat cu cei de la Carturesti un discount mult mai mic decat cel pe care s-au decis sa-l ofere la ei pe site si au facut astfel concurenta neloiala unui partener de incredere

Ambele variante sunt plauzibile si perfect aplicabile, iar orice eroare care putea sa duca la situatia asta o exclud din start pentru ca eroarea o poti invoca doar atunci cand doi concurenti nu sunt si parteneri directi si au fix acelasi furnizor independent, iar politica de preturi si-o stabileste fiecare cum crede de cuviinta.

Ori exemplul asta reflecta strict experienta mea pe o serie de produse ce m-au interesat, insa sunt sigur ca daca e sa comparam ulterior ofertele fiecarui furnizor pe acelasi produs s-ar putea s-avem surpriza sa gasim discrepante majore ce uneori se pot asocia cu niste practici comerciale si niste strategii de marketing gresite.

P.S. Intentionez sa mai scriu in zilele ce vor urma o serie de articole privind experienta de utilizator in ceea ce priveste comenzile facute, dar si privind procesarea si livrarea comenzilor. Deocamdata astept sa ajunga toate la destinatar.

Lasă un răspuns