Sindromul PMS in advertising

Sindromul PMS in advertising

Pe aici pe la spanioli apare la TV o reclama la ceva carnat uscat si nobil care e destul de bun, dar cam scump si greu de scapat de pielita cu mucegai nobil fapt ce ma face sa-l ocolesc.

Dar, nu despre carnat vreau sa va vorbesc ci despre reclama in sine pe care o redau mai jos si pe urma o povestesc ca sa inteleaga toata lumea despre ce-i vorba:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Hub5GnER0GM

Acum ca ati vazut clipul video sa va fac un rezumat scurt. O gospodina ce sufera de sindromul PMS sau are ceva probleme la mansarda isi ia la rost familia compusa din sase membri pentru c-au consumat intr-un interval de 24 de ore un carnat uscat care mie si nevestei mi-ar ajunge doar doua zile la micul dejun.

Lasand deoparte comportamentul de femeie nefututa al protagonistei sa luam in calcul reactile celorlalti participanti:

  • Resemnarea sotului care pare deja obisnuit cu iesirile tampite ale nevestei si care pare ca nu intelege de ce face nevasta scandal pentru un carnat de 2 euro cand ei par sa duca un trai mai mult decat decent.
  • Tresarirea copiiilor care denota frica acestora fata de propria lor mama, frica nejustificata in cazul in care vorbim de mancarea unui carnat de 2 euro.
  • Jena parintilor care convietuiesc in aceeasi casa si care poate ca au hranit-o pe respectiva ani la randul fara sa se ajunga la teatru ieftin.

Desigur vorbim de fictiune, insa e o fictiune care incearca sa portretizeze familia intr-un mod ireal si absurd. Nu exclud faptul ca in familii nu exista certuri de la bani si lipsuri, insa ma indoiesc de faptul ca putem vorbi de astfel de comportamente in ceea ce priveste un carnat de 2 euro.

Ce face gresit clipul asta e ca portretizeaza si demonizeaza mama si sotia facand-o sa para o cutra fara scrupule care atunci cand nu sta la cratita face scandal toata ziua din orice motiv in timp ce familia fie tremura fie se jeneaza in fata ei.

In alta ordine de idei trebuie mentionat faptul ca acelasi clip portretizeaza familia sub spectrul dominativ al unuia dintre parinti si pasivitatea celuilalt parinte, o familie in care increderea nu exista, dar exista susceptibilitatea si critica peiorativa.

Si nu in ultimul rand pune in evidenta ticalosia mamei pentru ca in timp ce ceilalti 5 membri ai familiei impart un carnat de 2 euro pe ascuns de frica mamei si din cauza atitudinii vindicative pe care aceasta o afiseaza, mama la randul ei dovedeste ca-i mai ticaloasa in momentul in care cumpara si ascunde pentru ea un carnat intreg pe care-l mananca tot pe ascuns. As spune ca e un prim exemplu de ipocrizie, insa de fapt e mult mai mult.

Nu stiu cine a fost cel sau cea care s-a trezit sa faca din sindromul PMS subiect epic in advertising si mai ales la ce s-a gandit cand i-a venit ideea cu o astfel de reclama, insa mi se pare un spectacol grotesc sa te apuci sa demonizezi intr-un astfel de mod pe unul dintre soti si mai ales sa te apuci sa si sugerezi faptul ca o familie normala e dominata de astfel de comportamente.