Oare s-or cerne idioții? (II)

123134828_3575243495831214_3758346116610006326_o

Dacă nu v-ați plictisit cu povestea anterioară musai să v-o spun și pe a doua.

Dau să plec ieri spre birou și mi se pare că parcă mașina urcă cam greu panta de la ieșirea din garaj.

Cum era 6 dimineața am zis că sigur sunt eu adormit și nu țin ambreiajul bine.

Merg vreo douăj de kilometri și ies de pe autostradă ca să intru pe un DN, iar pe DN când să ies din giratoriu simt că derapează mașina și-mi face sistemul de stabilitate ca instalația de Crăciun în bord.

Mă gândesc că e prea ud pe jos, e asfaltul nou și tracțiunea e pe spate așa că poate de aia face așa și-mi văd de drum mergând prudent și mult mai încet decât merg normal pe acolo.

Mai fac două-trei drumuri mai scurte ca să cumpăr chestii și nu mai observ nimic suspect așa că mă întorc acasă fără să am alte surprize.

A doua zi ,cum e weekend și se va face vreme faină, decidem să ieșim la o plajă ca să luăm un mic picnic acolo (e mai sigur și mai ieftin decât la crâșmă), iar pe drum prind vreo trei porțiuni umede unde simt că sunt cu sania nu cu mașina și-mi dau seama că întâmplarile de ieri n-au fost tocmai o coincidență.

Așa că inspectez mai atent roțile la lumina zilei și observ că unul dintre cauciucuri e cam de jumătate umflat așa că la întoarcere mă bag în prima benzinărie ca să-i bag aer.

Acolo surpriză, eu băgam aer pe la valvă și aerul ieșea de îndată printr-o gaură din cauciuc în care aproape că-mi încăpea degetul mic.

Pățâști!

Ai ce-i face? N-ai ce-i face.

Mă gândesc c-am luat cândva săptămâna asta vreun piron de pe drumurile astea săteștie pe care circul.

Așa că incep să evaluez variantele pe care le am.

Decid să merg înapoi acasă, vreo douăj de kilometri, pentru că e cauciuc Run-on-Flat și teoretic trebuie să reziste mai ales dacă a rezistat oricum până acum.

Pe drum mă gândesc că poate aș putea să pun roțile de pe Opel ca să circul liniștit până luni când am oricum programare la atelier ca să-mi schimbe plăcuțele de frână doar că socoteala de acasă nu se potrivește cu aia din târg și roțile de pe Opel sunt din păcate prea late.

Așa că sunt la firma care-i miez în materie de cauciucuri în Spania și care are trei reprezentanțe aici în insulă ca să-i întreb dacă au loc liber azi și dacă au pe stoc cauciucul de care am eu nevoie că nu cred că se mai pot repara astea și probabil nici nu e sigur să le petecești.

Doamna de acolo îmi confirmă că au liber azi (deh! e criză…), dar că nu au pe stoc cauciucul de care am eu nevoie și e musai să-l aducă luni de la peninsulă.

Îi mulțumesc și îi spun că voi reveni dacă nu găsesc alternativă așa că mă apuc să mă gândesc din nou ce opțiuni am.

Să schimb ambele cauciucuri de pe spate deși unul e intact sau să aștept până luni când merg la atelier.

Zic hai totuși să rezolv problema azi că poate mai ieșim și mâine la plimbare.

Așa că pun mâna pe telefon, sun înapoi la ăștia, dau de un coleg al doamnei cu care vorbisem anterior, îi explic ce problemă am și ce mașină am, mă întreabă de vreo trei ori dacă vreau să schimb toate patru cauciucurile, îi explic că intenția mea e să schimb cel mult două și că înțeleg că n-au modelul ăla pe stoc dar aș vrea să știu ce au de fapt pe stoc și e compatibil cu ce-mi trebuie mie.

Și omul îmi înșiră niște modele de Michelin, Bridgestone (fix marca pe care o căutam eu) și încă vreo două mărci de care n-am auzit în viața mea asgurându-mă că pot merge fiindcă au ce-mi trebuie mie și mai au și o ofertă dinasta variată cu tarife de la euro la rinichi.

Sceptic din fire pentru că știu cât sunt de tolomaci ăștia îl rog pe individ să mă asigure că toate alea de mi le-a enumerat el sunt de fapt cauciucuri Run-on-Flat pentru că mașina mea n-are roată de rezervă și din punct de vedere legal nici n-am voie să-i montez și să circul cu cauciucuri clasice la care omul îmi spune că de fapt nu, niciunul dintre ele nu e Run-on-Flat și că nici n-au de fapt tipul ăsta de cauciucuri pe stoc pentru nicio marcă.

Evident, nu pot să nu mă întreb cât de idiot ar putea să fie un astfel de angajat căruia deși îi spui ce cauți mai exact îți oferă chestii pe care nu doar că nu le vrei, dar sunt și interzise din punct de vedere legal pentru mașina ta.