Oare s-or cerne idioții? (I)

DSC_8133

În vremuri de răscruce cum sunt astea de acum se cern de regulă idioții și nu ne mai pierd timpul inutil.

Totuși de când cu stângismele astea infecte pe care le propovăduie orice fals profet doar pentru că i se pare lui cool sunt tare sceptic că de data asta vom scăpa de idioți ca să putem da înainte cum s-a întâmplat în trecut.

Probabil că nu v-ați prins despre ce e vorba așa că vă dau un exemplu (am mai multe, dar toate la timpul lor)…

Săptămâna trecută a trebuit să mă mult la alt birou pentru că echipa crește și eu nu sunt atât de esențial încât să trebuiască să stau la masă permanent.

Așa că mi-am luat jucăriile și m-am așezat la ceva masă pe care am găsit-o pe acolo.

Temporar, până vin două module noi cândva săptămâna viitoare.

Oamenilor de pe acolo li s-au părut că nu mai stau așa comod ca înainte așa că au trimis la Ikea să mi se aducă un scaun de birou identic cu anteriorul.

La Ikea nu mai aveau pe stoc modelul ăla, îl aduc peste vreo trei luni, așa că au recomandat niște chestii hidoase și scumpe pe care nici pe gratis nu le-aș primi.

Am zis pas și mi-am căutat în Conforama (ceva rudă săracă a Ikea) fiindcă oamenii mi-au dat un card de debit unde mi-au pus ceva buget pentru IT.

Nu mult, cât să am de o pastă termică sau parcare când mă mai deplasez.

În fine, am găsit la Conforama un scaun mai pe formatul meu așa și l-am comandat.

La scurt timp am primit email și SMS că e pregătită comanda și că pot să-l ridic așa că m-am urcat în mașină și am purces să-l ridic.

Cum mai cumpărasem de la ei un birou acum câțiva ani m-am dus cu foaia de comandă direct la depozit care-i peste drum de magazin și i-am zis ăluia că am venit să ridic comanda asta.

Omul s-a uitat pe foaie și a zis că mi-o pregătește, dar nu poate să mi-o dea fiindcă e musai să-i aduc factura și că trebuie să merg în magazin la relații cu clienții ca să iau factura.

Asta deși din moment ce am plătit în avans cu cardul firmei și am dat datele firmei pentru facturare mi-o puteau trimite direct pe email ca să nu mai umblu eu după birocrație și să scutească și ei ceva toner și hârtie că tot e criză.

În fine, omul de acolo, de bună credință de altfel, s-a oferit să pregătească totul până mâ întorc ca să nu mai aștept degeaba cu masca aia nenorocită pe mufă, mai ales că era vorba de o chestie de maxim 5 minute.

Mă duc la ghișeul de relații cu clienții, o salut pe doamna sictirită de acolo și îi spun c-am venit să ridic o comandă online.

Nici nu s-a obosit să se uite pe foaie și m-a întrebat sec dacă sunt proprietarul firmei.

Î-am răspuns că nu, nu sunt, dar eu am făcut comanda, am și cardul de pe care s-a făcut și toate datele necesare așa că pot ridica comanda fără probleme.

Mi-a zis că nu, nu pot ridica comanda fiindcă politica lor e ca orice comandă făcută online s-o ridice proprietarul firmei.

Puțin intrigat am întrebat-o dacă vorbește serios pentru că e pentru prima oară când aud treaba asta în 10 ani de zile și că mi se pare extrem de absurdă treaba asta.

Mi-a confirmat că da, moment în care i-am cerut să anuleze comanda fiindcă n-avem timp de pierdut cu idioțenii.

Aparent dacă nu e proprietarul firmei acolo ea nu poate să anuleze comanda așa că trebuie s-o anulez tot online.

Desigur, online nu există nicio opțiune de anulare a comenzii așa că ori o treci prin bancă și ceri returnarea banilor ori suni la un număr cu suprataxă și ceri acolo să se anuleze.

Ieri am prins puțin timp și am sunat la numărul cu suprataxă.

Acolo un robot mi-a explicat teoria chibritului în materie de GDPR vreo 3 minute și m-a pasat unui operator.

I-am spus doamnei de acolo că am comandat un scaun și că n-au vrut să-l dea fără să merg cu mama, cu tata și cu depeșă de la rege așa că vreau să anulez comanda.

Doamna a încercat totuși să mă convingă să n-o fac și i-am explicat că totuși am cumpărat un scaun nu o mașină sau mai știu eu ce valoros așa că nu prea înțeleg politica lor și că mi se pare greu de crezut că proprietarul Conforama se deplaseză în persoană ca să achiziționeze hârtie igienică pentru magazinul din Palma.

În contextul dat doamna respectivă s-a oferit să-mi permită ridicarea fără niciun fel de întrebări adiționale și solicitări absurde.

I-am spus că-mi pare rău și că apreciez, dar eu am sunat ca să anulez comanda fiindcă am cumpărat deja scaun de la Ikea unde nu m-a întrebat nimeni nimic de vorbă ci mi-a dat produsul de îndată ce am făcut dovada achiziției și a plății.

Și-a dat sema femeia că sunt o cauză pierdută și mi-a anulat de îndată comanda.

Totuși, flexibilitatea la nivel telefonic contrastează puternic cu rigiditatea din teren, deși fix aceleași persoane care stau la ghișeu acolo răspund și la telefoane.

Nu reușesc nici acum să înțeleg conceptul ăsta de business și nici cât de idiot poate să fie ăla de la gândit și mai ales ăștia de-l pun în practică fără discuție mai ales că firmele de curierat de exemplu livrează de cele mai multe ori și mai ales din cauza COVID19 fără semnătură și fără să mai verifice măcar actele destinatarului cum se întâmpla până acuma.

Mie mi-au adus ăștia de la curierat documente oficiale de la consulatul român din Barcelona și le-au livrat la birou în absența mea, iar niște unii care au un supermarket de mobilă au nevoie de prezență oficială ca să livreze ceva ce au vândut deja.

Sper ca tipul ăsta de firme să falimenteze odată cu criza asta și ăia care tolerează țigănia asta să-și pună mereu întrebarea: Oare unde am greșit?; fără să fie capabili să găsească răspunsul vreodată.