Azi e una din zilele in care pur si simplu nu pot urmari mai nimic in feedul de Facebook pentru ca toate postarile care mi se afiseaza au ceva in comun cu Oscarurile. Eu unul nu dau doi bani pe Oscaruri sau pe alte astfel de premii, la fel cum nu dau doi bani nici pe ratingurile online ale filmelor (chiar am in draft un articol in care explic de ce). In general, filmele care ajung sa fie nominalizate la Oscar sunt filme comerciale si prin analogie as spune ca sunt filme realizate la kilogram, deci proaste.
Dar nu despre filme vreau sa scriu in articolul asta, ci despre filtrarea continutului pe retelele de social media, sau mai bine zis lipsa unui sistem de filtrare. Iar asta-i o
N-am putut sa inteleg niciodata de ce nu implementeaza astfel de retele un sistem de curatare a feedului pentru ca utilizatorul sa poata sa aleaga concret ceea ce sa-i apara pe feed si sa
Si pana la un anume punct filtrarea asta manuala prin unfollow e eficienta, dupa care devine contraproductiva. Le-am dat multora unfollow pentru ca
In preajma alegerilor, cand apare ceva nou pentru Romania gen
Mai devreme de exemplu, cele 3-4 pagini de stiri in limba spaniola, cele 2-3 pagini de stiri in limba engleza si cele 2 pagini de stiri in limba romana mi-au umplut feedul cu postari despre Oscaruri. De la relatari de la fata locului, la barfe privind tinutele, la tentative de livetext sau pronosticuri si pana la opinii de la diversi “specialisti” in domeniu. Alaturi de paginile astea am mai vazut si cateva pagini si/sau profile de bloggeri care au scuipat cateva glume cu Oscarul lui Di Caprio, glume ce de la o vreme au devenit mai fumate decat alea cu Chuck Norris.
Ori azi, daca pe Facebook exista un sistem inteligent de filtrare al continutului mi-era suficient sa introduc in el cuvinte cheie precum “Oscar” si “Di Caprio” ca sa ascund tot continutul pe subiect si sa mi se afiseze direct doar ceea ce ma intereseaza si ce-mi face placere sa urmaresc.
Implementarea unei astfel de functii trebuia sa fie un factor primordial pentru orice retea sociala mai ales daca tinem cont de faptul ca acest concept de filtrare al continutului e rudimentar din punct de vedere al programatorilor si se rezuma la implementarea unui sistem de expresii regulare care sa aleaga continutul pe principiul adevarat/fals.
Lipsa de viziune a celor ce programeaza si implementeaza schimbarile la Facebook si multe alte retele nu face decat sa duca la decaderea in timp a retelei respective pentru ca degeaba te lauzi cu un peak de un miliard de utilizatori atunci cand cantitatea de continut irelevant si inutil creste exponential cu numarul de utilizatori si face sa fie invizibil continutul cu adevarat important. Continuand in acelasi ritm, Facebookul risca sa ajunga in scurt timp ca hi5, sau mai rau ca MySpace. Twitter a luat-o deja la vale si anul acesta au aparut primele semne de instabilitate.