Digitalizarea vracilor

Digitalizarea vracilor

E multă recalcitrare pe online zilele astea din cauza ăstora cu diete și leacuri minune din supă de rădăcini și alte căcaturi dinastea.

Unii puțin mai inteligenți dau de pământ cu ăia mai puțin inteligenți care dau share zilnic la chestii cu conspirații și metode de vindecat orice boală cu o linguriță de bicarbonat și un pahar de apă cu lămâie.

Doar că povestea asta nu-i de ieri de azi ci există probabil de pe la începutul vremurilor.

Fake-news și vraci au existat mereu și au influențat mereu cursul omenirii.

De-a lungul istoriei atât fake-news cât și vracii au reprezentat probleme suficient de mari încât s-a ajuns la chestii nasoale.

Închiziția spaniolă, de exemplu, a fost rezultatul unei amplificări a activității vracilor combătută cu fake-news.

… și rezultatele nu s-au lăsat așteptate.

Uite, spre exemplu, țin minte cum că acum vreo două decenii mama, care era proaspăt divorțată, a decis că vrea să slăbească și să se detoxifieze.

Așa că din vorbă în vorbă a ajuns în comuna vecină la o babă care avea reputația de vraci.

Nu de vrăjitoare, de vraci.

Cel care o recomanda pe baba respectivă, fără niciun fel de menajament, era chiar preotul comunei.

În fond biserica a fost și va rămâne cea mai mare fabrică de fake-news din lume.

Baba respectivă i-a recomandat mamei un tratament cu ceva zeamă de meduze care trebuiau ținute la macerat câteva zile, iar zeama respectivă trebuia utilizată doar într-o noapte cu lună plină.

Mama, cum provenea dintr-o familie modestă și fără prea multă școală a mușcat relativ ușor momeala, a plătit suma cerută și a încercat tratamentul care, evident, n-a avut niciun efect.

Așa că toată povestea asta e o industrie unde preoții fac marketing afiliat și-și iau comisioane în funcție de numărul de fraieri pe care-i trimit.

Față de acum douăj de ani nu s-a schimbat mare brânză în afară de faptul că s-au digitalizat vracii.

Cum nu mai prea merge lumea pe la biserică și nu mai sunt clienți care să vină din vorbă în vorbă vracii s-au mutat pe online unde-și pun rețetele și de unde încasează o sumă de bănuți de fiecare dată când dau fraierii click, like și share.

Digitalizarea vracilor