Digitalizarea la români

IMG_1824

Acum vreo câteva luni m-am apucat să rezerv niște zboruri cu destinația România și retur.

Voiam să mergem pentru câteva zile în țară ca să vedem ce și cum mai e pe acolo și să-l ducem și pe ăsta mic că n-a fost niciodată.

Între timp s-au ivit niște chestii personale și plecare a de venit inevitabilă.

Așa că am rezervat un AirBnb la Sibiu (aici am fost de-a dreptul impresionat) și m-am aventurat să închiriez o mașină.

Am căutat o firmă de închirieri la Cluj (unde urma să aterizăm), am intrat pe primul rezultat din Google și am găsit un formular de rezervare unde trebuia să aleg datele și să bag ceva date personale, adică formularul tipic pentru orice firmă din asta.

Numai că formularul ăla era o fundătură. După ce-l completai erai avizat că cineva te va contacta ulterior pentru a confirma rezervarea.

Nu un sistem de plată pentru a confirma rezervarea, nu, nimic. Doar un formular ce trimitea date pe mail firmei respective.

După aproximativ o zi am primit un răspuns pe mail, pe care-l redau integral mai jos:

Buna ziua / Hello

Va multumim pentru rezervare./Thank you for the reservation.
Preturile pentru perioada solicitata de dumneavoastra sunt astfel/These are the prices for your request:
Chirie/Rental price: zile x € = €
Livrat aeroport/Airport delivery:0 € euro
Preluat aeroport/Airport drop off:0 € euro
Scaun copil/ Child seat:0
GPS:0
Garantie/Deposit:00 €

Pentru confirmarea rezervarii va rugam sa ne contactati./For the confirmation please contact us.

Reserv Nr. XXWAL

Walter Tel . si WhatsApp

Tel. +40746150353
+40745615755

Thank your for the reservation..
For mor information place contact me…… Rent A Car Cluj – Napoca Airport…. Romania Transilvania..
Company SC.Parc Auto.SRL.
RO-13445124 J12/1172/2000..
Cluj-Airport Traian Vuia Nr.210.
Vizavi de Aeroport .
Office Hours: Monday – Friday from 08.30 – 17.00
Non Stop , service 17.00- 8.30 and Weekend: Extra charge

Adică nimic.

Un email mixt în engleză și română prin care nu se spune absolut nimic.

Cât costă mașina pe zi, cât costă opționalele.

Nimic, mai bine sună tu și mai vedem noi pe urmă.

N-am putut să înțeleg niciodată lipsa de transparență în sectorul de servicii, la fel cum nu pot să înțeleg nici indolența cu care au răspuns la email.

Copy/paste cu nimic.

De ce să pună tarifele transparent (a lo gringo cum zic spaniolii) pe site și de ce ar plăti un informatician să le modernizeze site-ul și să integreze un sistem automat cu plata în avans?

Păi mai pot ei să facă șmenuri? Să facă overselling și să stabilească prețul ochiometric în funcție de hainele pe care le poartă clientul?

Digitalizarea și transparența sunt cei mai mari inamici ai șmenarilor pentru că limitează extrem de mult posibilitatea de a face șmenuri.

De asta 90% o evită. De asta 90% din oferta turistică din România nu e pe Booking și crește puternic AirBnb-ul celor care sunt suficient de inteligenți să-i înțeleagă importanța.

Cu POS pe site nu mai poți închiria la negru și să faci mica evaziune.