Lectii de business de la nemti

Nemtii sunt ultimii furnizori de servicii de la care ma asteptam sa fie delasatori si indolenti si totusi o experienta recenta mi-a confirmat contrariul. Acum vreo cateva luni, dupa atacul asupra Krebs Security & co. care a pus probleme mari unor furnizori de CDN precum Akamai m-am hotarat sa-mi fac DNS redundant si asta din doua motive.

Primul are legatura cu atacul in sine si chiar daca n-am avut niciodata atacuri de genul m-am decis sa nu risc nimic.

Al doilea motiv are legatura cu o serie de factori tehnici pentru ca si la nivel de DNS se alege mereu ruta cea mai scurta, iar in anumite circumstante cu ajutorul unui sistem de DNS redundant puteam sa imbunatatesc performantele siteurilor.

Ba mai mult redundanta la nivel de DNS imi permitea si sa fac intretinere la serverul de DNS fara ca siteurile sa fie afectate in vreun fel de downtime. Apoi mai e si avantajul ca avand redundanta elimini din start acel concept de single point of failure, care de fapt a fost determinant in atacul pe care l-am mentionat mai sus.

Asa ca m-am apucat sa caut furnizori care sa-mi poata oferi doar serviciu axat pe gestionarea zonelor de DNS si am gasit un furnizor german care oferea la un pret destul de mic un serviciu de management al zonelor DNS. Ma rog din punct de vedere al resurselor consumate sistemul de management al DNS e irelevant si era normal ca pretul sa fie mic si sa justifice in definitiv panoul de control si suportul tehnic.

Cum nu intentionam sa editez de mana zonele de DNS le-am cerut respectivilor prin sistemul de suport un link de demo pentru panoul de gestiune a zonelor folosindu-ma de germana pe care n-am uitat-o inca si evident de Google Translate.

Le-a luat vreo trei zile sa-mi dea un prim raspuns in care ma informau ca n-au un link de demo public pentru serviciul respectiv (desi pentru toate celelalte aveau), dar ca-mi pot activa pentru 10 zile un demo. Le-am raspuns ca n-am nevoie de 10 zile ci de o singura ora in care sa pot naviga si sa-mi fac o idee despre felul in care pot sa utilizez serviciul respectiv.

Dupa inca trei zile mi-au cerut o serie de detalii suplimentare pentru a-mi putea activa panoul demo si profitand de ocazie i-am intrebat si eu o serie de aspecte tehnice aditionale, precum suportul sistemului pentru IPv6, unul din lucrurile cu adevarat importante. A mai urmat o saptamana in care am schimbat email-uri la fiecare trei zile si in care nu m-au putut lamuri aproape deloc privind serviciul respectiv, dar nici nu mi-au activat contul de demo asa ca sictirit am abandonat ideea.

O luna mai tarziu cand mi-a revenit cheful de a-mi fute nervii cu ei am dat followup la tichet si am cerut scurt panoul de demo pentru ca sunt decis sa cumpar. Mi s-a raspuns tot dupa trei zile si cel care mi-a raspuns m-a intrebat ce serviciu anume ma intereseaza, desi referinta exista si in subiectul tichetului de suport si in discutia anterioara asa ca am abandonat din nou ideea asta fiindca pur si simplu n-aveam timp si nervi de pierdut cu unii care nu vor sa-si vanda marfa.

Ma rog, am abandonat ideea pana acum fix o saptamana cand baietii din centrul de date au fost nevoiti sa faca ceva intretinere si mi-au afectat pentru o scurta perioada de timp conectivitatea serverului pe care se aflau nameserverele utilizate de siteuri. Ori momentul ala in care toate celelalte servere si siteuri functionau, dar n-aveau DNS m-a facut sa inteleg cat de importanta e redundanta asa ca m-am apucat sa fac direct comanda pe siteul alora fara sa ma mai tiganesc cu ei pentru un demo.

Doar ca dupa ce am adaugat in cos produsul selectand perioada maxima (trei ani) si mi-am bagat datele m-am lovit de un zid. Respectivii nu suportau niciun sistem de plata online direct in sensul ca aveai doua posibilitati de plata. Una era sa-ti bagi datele bancare (SEPA) si sa-ti traga ei banii din cont, iar a doua era prin "transferenta", care conform mentiunii de pe site putea sa fie ori cu transfer bancar (sa le trimiti tu lor banii in cont) ori cu plata prin card (probabil offline dupa ce le dai desigur datele in full ale cardului intr-un tichet).

Cel mai convenabil pentru mine era evident sa-mi traga ei banii din cont (din motive de comisioane si securitate) si in pofida faptului c-am bagat datele bancare corect, sistemul lor n-a vrut nici in ruptul capului sa le valideze in totalitate. 

Neavand de ales am bifat a doua varianta si am pandit emailul pentru un mesaj in care sa primesc fie contul in care sa virez banii fie mai multe detalii privind plata cu cardul.

In schimb am primit un tichet de suport in care mi s-a confirmat, de doua ori chiar comanda si cam atat

Mno' fiind vineri seara si destul de tarziu m-am gandit ca poate au plecat oamenii sa inchine un pahar printr-un club de curve si astfel n-am sa mai primesc nimic din partea lor pana luni ca doara sunt nemti si-si traiesc viata nu si-o muncesc ca noi romanii.

Luni n-a venit nimic, nici marti asa ca mi-am bagat organul acolo unde si-l baga orice roman cand e catranit si mi-am dat deploy la un cliud pe care mi-am facut redundanta DNS de care aveam nevoie. Si care apropo merge impecabil.

Azi primesc un email de la un oarecare Sascha care-mi cerea sa-i dau numele si adresa completa ca sa-mi verifice comanda. Exact! fix comanda plasata in urma cu o saptamana.

Primul instinct a fost sa-l iau la misto si sa-l intreb daca nu cumva e nevoie sa tiparesc zonele de DNS si sa i le trimit prin posta, dar am ajuns la concluzia ca-mi pot irosi timpul mult mai productiv asa ca i-am raspuns scurt si l-am rugat sa-mi anuleze comanda fiindca intr-o saptamana am avut timp sa gasesc alternativa.

Mno' si ce-am vrut sa va spun de fapt cu povestea asta e ca daca vreodata ati auzit vreun mit in ceea ce-i priveste pe nemti ar trebui sa va ganditi ca s-ar putea sa fie doar un mit fiindca sunt si ei oameni la fel ca noi toti, iar daca au un produs expus si nu vor sa-l vanda n-ai cum sa le fortezi mana pentru ca n-or sa fie capabili sa-l vanda.

Si o poza din trafic, de saptamana trecuta fara vreo aparenta legatura cu subiectul…

Lectii de business de la nemti

1
Lasă un răspuns

1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
newest oldest most voted

Eu am pățit cu britanici, care la fel, se căcăiau cu plata, cu banii, cu confirmarea comenzii, cu livrarea comenzii, cu morții lor.. până la urmă PayPal a făcut legea și mi-a dat banii înapoi.