Dupa fake news avem si fake blogging

Screen Shot 2017-10-10 at 07.37.01

Exact cand credeati ca nu mai puteti avea incredere in niciun site de stiri si ca singura sursa de informare credibila au ramas blogurile e musai sa va dau o veste proasta pentru ca si pe bloguri se recurge la informatii falsificate si alterate cu scopul vadit de a le face sa se viralizeze mai usor, mult mai usor.

Bine impostura pe bloguri nu e ceva nou mai ales daca tinem cont ca multi dintre cei care se lauda cu o comunitate solida de comentatori au generat polemica si awareness comentandu-si singuri la multe dintre articole prin fel de fel de pseudonime si atacandu-si la propriu intr-un mod de-a dreptul ordinar cititorii care nu erau de acord cu pozitia lor fata de subiectul abordat.

Poate ca n-ajungeam sa scriu articolul asta, cel putin nu azi, daca nu ma loveam ieri de doua situatii de-a dreptul absurde prin care indivizii care au publicat articolele de care va voi scrie mai jos isi iau drept fraieri cititorii pentru ca, nu-i asa, ei sunt suficient de inteligenti incat sa dea o informatie falsa drept un adevar absolut.

Primul e un blogger despre care n-am auzit vreodata si care ia un interviu (de 3 sau 4 intrebari) unei presupuse utilizatoare de Tinder, iar dupa asta concluzioneaza ca raspunsurile respectivei reprezinta femeile care stau pe Tinder in Romania. Ma rog cel putin asta vrea el sa se inteleaga din titlul pe care l-a conferit postarii.  Dar nu titlul reprezinta problema ci felul in care raspunde presupusa fata, care intrebata daca a mers la intalniri cu baieti pe care i-a cunoscut pe Tinder spune ca a fost la cateva, 2 sau 3 si a fost de cacat, pentru ca mai apoi sa mentioneze ca dupa ce a iesit cu vreo 10 baieti s-a saturat pur si simplu:

Sunt tare curios cum a putut sa iasa cu vreo 10 baieti daca ea a fost doar la 2 sau 3 intalniri. Dar ce mai conteaza pana la urma? Cine-i fraier si ia informatia asta de buna din randul femeilor o sa zica pana la urma ca toti barbatii e porci, iar din randul barbatilor probabil c-o sa se sperie si o sa se faca pres in fata fetelor de pe Tinder la intalniri pentru ca astea sa nu mai apara pe bloguri sa spuna ca toate intalnirile au fost de cacat.

Apropo de subiect, sa nu credeti c-am gresit atunci cand am facut captura de ecran asa, incluzand si categoriile pentru ca a fost intentionat. In definitiv "dezvoltarea personala" merge mana in mana cu sarlatania si impostura.

A doua mostra de blogging responsabil si realist vine de la un individ care exceleaza de altfel in domeniul asta cand vine vorba de seriozitate si verticalitate (Yea right!) si care publica un articol dinala primit pe mail. In cazul in care nu stiti, atunci cand nu vrei sa-ti asumi ceva pe blog e suficient sa spui ca l-ai primit pe mail, iar cititorii il vor lua drept adevar absolut si te vor considera pe tine un profesionist desavarsit.

Dar sa lasam vorbaria deoparte pentru ca e musai sa discutam pe text, sau pe imagine mai bine zis:

Astfel se presupune ca un individ i-a trimis bravului nostru blogger un email in care raporteaza o sarlatanie din partea Orange Romania, care i-a consumat date de 1090 de euro cu telefonul stins. Ma rog, deocamdata nu stiu daca de cacat e Orange sau iPhone, dar daca e sa ma iau dupa taguri e clar ca e vorba de Orange Romania. Stiti voi, atunci cand faci blogging si nu vrei sa-ti asumi ceva nu dai nume si prenume, dar le pui in taguri. Am mai facut si eu dinastea asa ca pot spune ca cunosc destul de bine trucul asta si de asta am si facut screenshot cu tot cu taguri.

Acuma sa incepem cu chestii logice. Prima e ca am si eu iPhone cu iOS 11 si am fost si eu plecat fara sa opresc datele in vreun fel, iar eu la prepaid sunt limitat la 1 GB de date pe care ghici ce, nu mi l-a consumat telefonul in timp ce era stins si nici in timp ce era aprins. E drept ca nu sunt pe Orange Romania unde li se intampla chestii de domeniul SF unora care se plang doar pe unele bloguri ce in mod suspect promoveaza fara menajamente pe Vodafone.

Sa trecem la matematica elementara. Individul spune ca telefonul stins i-a facut un consum de 104 MB in roaming, in timp ce el se afla in Emirate si pentru asta s-a trezit cu un cost suplimentar de 1090 euro, numai ca sunt doua chestii care nu se prea leaga aici:

1. La Orange Romania, tariful pentru 1 MB in roaming in Emirate e 13,09 euro cu TVA si 11 euro fara TVA ceea ce inseamna ca la 104 MB vorbim de un cost total de 1144 euro fara TVA si 1361,36 euro cu TVA. Putin mai mult decat raporteaza respectivul nu-i asa?

2. Clientul nemultumit publica si un screenshot cu notificari SMS de la Orange privind costul suplimentar din roaming si nu se intreaba nimeni cum se face de costul suplimentar din roaming creste de la 950 de euro la 1050 de euro pentru ca mai apoi sa scada la 100 de euro, sau mai bine zis de ce de la 1000 de euro creste la 1050 euro pentru ca mai apoi sa scada la 950 de euro:

Ca posesor de iPhone pot spune ca ultima valoare afisata e cea mai recenta pentru ca la mesageria de pe iPhone cronologia mesajelor e de sus in jos si era aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca individului astuia sa-i fluctueze costul asa haotic, dar e foarte posibil ca mesajele afisate sa reprezinte notificari privind costul din roaming pe luni diferite. De ce spun treaba asta? Ei bine cel de-al doilea screenshot arata faptul ca acel client nemultumit are aproape 60 GB de date mobile consumate din care 13,4 GB sunt consumate in roaming:

Astea fiind zise eu nu pot de cat sa presupun ca respectivele capturi de ecran (care nu par fotosopate) sunt luate de pe la vreun client business care calatoreste destul de mult si care-si permite sa plateasca facturi de 1000 de euro in roaming si care are probabil notificare pusa fix pentru pragul relativ de 1000 de euro, motiv pentru care ii si vin notificarile in felul prezentat prin captura de ecran.

Un amarastean oarecare, client al Orange Romania si cu salariu mediu pe economie care mergea in concediu all-inclusive in Emirate si se trezea cu 1000 de euro cost suplimentar facea stop cardiac pe loc, nu dadea emailuri la bloggeri ca sa se planga de necaz.

P.S. Sa nu credeti ca bloggerii sunt platiti doar ca sa faca campanii pozitive pentru un brand sau altul fiindca am identificat destul de multe cazuri cu povesti dinastea primite pe email unde se facea campanie negativa fix concurentei brandului care a fost promovat anterior prin campania pozitiva.