Unde ne sunt troilebuzele?

Unde ne sunt troilebuzele?
Acum doi ani primarul Sibiului declara ca nu ii plac firele ce impanzesc cerul Sibiului. Credeam cu totii ca se refera strict la cablurile de curent si tv, ingropate intre timp in zona centrala. Dar viziunea primarului Johannis era mai ampla si viza si troilebuzele. Acest mijloc de transport, singurul nepoluant din Sibiu este treptat inlocuit de autobuz.

Azi am citit in Tribuna sub titlul deloc atractiv “Comunicat de presa” un apel al Asociatiei Transira pentru stoparea proiectului Tursib de a inlocui troilebuzele cu autobuze. Articolul celor de la Transira arata o realitate trista in care multe troilebuze au disparut si altele sunt pe cale de disparitie. Cine are interesul sa inlocuiasca acest mijloc de transport ecologic cu unul puternic poluant. Noile autobuze sunt jalnice si cateva scot un fum atat de negru ca te ineaca. In loc sa cumepere troilebuze noi si autobuze pe gaz, putin poluante, Primaria prin Tursib cumpara autobuze germane fabricate in Turcia puternic poluante.

Este deja clasic modul Primariei Sibiu si a seriviciilor gen Tursib de a actiona contrar legii. Si mai interesant este faptul ca masterplanul de transport local platit cu bani grei de la UE nu este respectat deloc in aplicare. Troilebuzele vizionate acolo fiind in fapt desfiintate!

Mai jos redau apelul celor de la Transira:

Printr-un anunţ sec dat publicităţii, conducerea Tursib SA Sibiu ne informează că “în urma analizării posibilităţilor de optimizare a traficului” traseul de troleibuze T3 se înlocuieşte cu unul de autobuze cu nr. 51.
Precizăm că acţiunea Tursib SA Sibiu nu este legală. Pentru înfiinţarea sau modificarea unui traseu sau a unei rute este nevoie de aprobarea Consiliului Local, conform Legii nr. 92 din 19 aprilie 2007, a serviciilor de transport public local, art. 4, alin. 1, lit. c. Vom cere Instituţiei Prefectului Judeţul Sibiu să ia măsurile necesare respectării legislaţiei în vigoare de către Tursib SA, cerând reînfiinţarea urgentă a traseului T3.
Desfiinţarea traseului de troleibuz T3 face parte dintr-un program amplu de desfiinţare a transportului electric sibian, regizat de către directorul general al Tursib SA. A fost desfiinţat cel mai rentabil traseu de troleibuz, T4, la fel întâmplându-se şi cu traseul de troleibuz T8, chiar dacă cetăţenii nu au dorit acest lucru.
La finele anului 2007, Consiliul Local Sibiu a alocat fonduri pentru reabilitarea reţelei de contact troleibuze. Aceste fonduri puteau fi folosite pentru introducerea reţelei de troleibuz pe str. Abatorului, pentru ca troleibuzul T3 să nu circule pe sensul opus al străzii Nicolae Teclu. Aceste fonduri au fost disponibilizate (deci nu s-a dorit folosirea acestora) la propunerea Tursib SA, în luna august 2008.
Ne aducem aminte că în anul 2005 s-a introdus o reţea de troleibuz complet nouă pe str. General Magheru şi în Piaţa Gării, pentru a fi dezafectată un an mai târziu! Fiind vorba de mijloace fixe aparţinând domeniului public, era nevoie de o Hotărâre a proprietarului (Consiliul Local Sibiu), însoţită de o fundamentare temeinică.
În decursul ultimilor doi ani au apărut în presa sibiană o serie de articole referitoare la faptul că Tursib SA va investi în troleibuze. Realitatea ne dovedeşte contrariul.
Masterplanul pentru transport urban, întocmit de specialişti, trasează ca direcţie de acţiune extinderea transportului electric cu troleibuze, ecologic şi economic. Acest document, ce se găseşte pe pagina noastră de internet, ne-a fost pus la dispoziţie tocmai de către colectivul de redactare a acestuia, neprimindu-l de la Primăria Sibiu deşi l-am solicitat de două ori, în scris.
Pe această cale informăm locuitorii municipiului Sibiu că vom elabora un program etapizat de dezvoltare a transportului cu troleibuze pe care îl vom supune dezbaterii publice. După parcurgerea acestor paşi, vom demara o campanie de strângere de semnături pentru a putea iniţia o Hotărâre de Consiliu local în vederea implementării proiectului nostru. Investiţiile în transportul electric sunt finanţate integral prin fonduri europene, exemplul cel mai recent fiind cel al oraşului polonez Gdynia (prin proiectul Tellus al Uniunii Europene, aceasta finanţează extinderea, până în anul 2013 cu 33 km a reţelei de troleibuz şi înnoirea completă a parcului de vehicule electrice).
Decredibilizarea transportului public sibian este reperul actualei conduceri a SC Tursib SA Sibiu. Achiziţionarea unor autobuze doar cu motor Euro 3, fără podea joasă prin împrumut rambursabil şi dobândă, supradimensionarea necesarului de autobuze, înfiinţarea unor trasee nerentabile (cel mai recent este cel cu nr. 201 Gară –Aeroport), modificarea şi desfiinţarea altora fără studii de trafic şi de fezabilitate, programe de circulaţie defectuoase (sunt vehicule care se dublează pe trasee comune), sunt acţiuni pe care le cunoaştem deja. În alt registru, primarul Johannis s-a implicat personal în achiziţionarea de troleibuze şi introducerea de reţea electrică modernă cu componente Siemens.
Renunţarea la numirile politice şi organizarea unui concurs pentru postul de manager al SC Tursib SA Sibiu sunt urgent necesare!

Ing. Silviu SÎNTEA,
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA
Mediaş, str. Călugăreni nr. 4, bl. 61, sc. A, ap. 7
Tel. 0744699672; Fax 0369814499 Web: www.transira.ro e-mail: info@transira.ro

2
Lasă un răspuns

2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
newest oldest most voted
d1sco

e trist ceea ce se intampla in sibiu multe troleibuze au fost scoase nefiind inlocuite.S-au creat foarte multe circuite pe care ruleaza doar autobuze galbene,vechi,si foarte poluante.Vorba aia:Traim in Rromania si asta ne ocupa tot timpul 🙁

Anonymous

Chiar asa, bine ai spus: Rrrrrromania! Mitrut