Riscurile marketingului afiliat

Screen Shot 2016-01-13 at 22.10.14

Mereu am avut o arecare reticenta fata de marketingul afiliat facut pe genunchi pentru ca mereu am considerat ca e imperios necesar ca cineva sa se ocupe exclusiv de marketingul afiliat pe un site si ca exista o obligatie de a actualiza chiar si zilnic bannerele si ofertele in anumite situatii.

Lipsa unei gestionari active a resurselor de marketing afiliat poate sa duca la o serie de situatii absurde, in care inainte de toate are de pierdut afiliatul si mai apoi magazinul care apeleaza la afiliere.

Aseara, in timp ce ma uitam pe SibiuNews, la unul dintre articole am observat aparitia unui banner de „black friday”, banner ce trebuia scos de cel putin 2 luni de pe site si care afiseaza oferte ce n-au nici o actualitate sau relevanta:Screen Shot 2016-01-13 at 22.10.14

Atunci cand rulezi propriul ad-server cum fac eu pe unele siteuri ai posibilitatea sa selectezi (printre multe altele) o perioada de activitate pe un banner anume, iar cand perioada respectiva expira acesta e inlocuit cu alte bannere active. De asemenea, ca furnizor, poti sa alterezi imaginea bannerului si sa o inlocuiesti cu o oferta generica in situatia in care oferta de scurta durata s-a terminat.

Daca in cazul afiliatului solutia de a rula un ad-server propriu poate sa reprezinte costisitoare si comisionul din vanzari sa nu duca la un ROI (return of investment) convenabil, in cazul furnizorului e doar o chestiune de vointa pana la urma.

Chiar si asa, problema asta nu-i de foarte mare actualitate pentru ca se intampla destul de des si pe la case mai mari. Relevant in toata povestea asta e faptul ca multi afiliati sau furnizori renunta la marketingul afiliat sau sunt dezamagiti de rezultate. Pai nu-i normal sa fie asa cand publicul tinta nu-i capturat cu niste bannere sau oferte exacte?

Si ca tot am scris pe tema asta, am ajuns la concluzia ca merita sa fac un tutorial despre realizarea unui ad-server cu Revive AdServer pentru Zona Tehnica.