Politia si accidentele rutiere

Scriu acest articol apropo de un accident nefericit in care a fost implicat un agent de politie. Nu l-am cunoscut pe individ, nu stiu daca a luat spaga, daca n-a luat, daca l-au ajuns blestemele sau daca a murit nevinovat.

Sunt aspecte care nu ma intereseaza, insa exista o realitate cruda pe care agentii de politie n-o recunosc, n-o spun cu voce tare.

UPDATE: se pare ca parerile sunt impartite iar informatiile se contrazic. Se pare ca agentul n-a decedat si ca a trecut cu bine de 3 stopuri cardio respiratorii. Sper sa se faca bine si imi cer scuze daca am gresit.

Vreau sa lamuresc de la bun inceput ca e trist ce s-a intamplat si ca nu pot decat sa-mi exprim condoleante familiei.

Dar sa trecem la alt subiect mult mai arzator si anume cum s-a ajuns aici, ce anume s-a intamplat. Ei bine povestea a inceput in urma cu cativa ani cand o societate de leasing pe numele ei Ager Leasing, care avea radacini prin MAI a castigat licitatia de a echipa Politia Romana cu cateva masini Dacia Logan. Nu mai tin minte numarul exact de masini insa depasea 1000 cu siguranta.

Pana aici nimic interesant sau suspect, insa in mod surprinzator un Logan cu „pret de raft” 5400 euro + taxe care nu depaseau 2000 de euro la acea vreme a ajuns sa coste 75000 de euro.

Multi au zis ca e mult, multi au zis ca e just pretul fiindca masinile vin cu dotari. Eu spun ca a fost japca pe fata.

Dar sa vorbim despre dotari si pret. Plecam de la un pret de piata de 5400, adaugam 2000 de euro taxe (asta incluzand benzina pe 1 luna si cafelele), mai adaugam 1000 de euro asigurarea casco, maxim 500 de euro statia de emisie receptie, vreo 100 de euro inscriptiile si o rola de banda alb cu rosu pe care e scris politia tot la 100 euro (asta ca sa fim generosi).

Tragem o linie si ajungem undeva la 9100. Bun, mergem pe ideea ca leasingu e pe 5 ani de zile cu o dobanda de 50% pe an ceea ce inseamna undeva la 35000 – 40000 de euro, ma rog am exagerat in ultimul hal, dar sa presupunem ca despre asta este vorba.

Totusi, suma de 75000 nu se justifica in nici un fel. Acuma, au mai fost voci care au sustinut ca au costat girofarele, e drept o cutie de plastic cu becuri colorate e 60000 de euro cu montaj cu tot. Altii au spus ca au costat radarele, e drept un echipament radar e scump insa in nici un caz 60000 de euro. Totodata tin sa precizez ca atat girofarele cat si radarele au fost achizitionate prin contracte separate si au reprezentat cheltuieli separate.

Acuma multi vor spune care-i legatura intre ce s-a intamplat si accident. Ei bine intai vreau sa lamuresc faptul ca in codul rutier e clar specificat faptul ca politia rutiera nu are voie sa stea cu radarul sau sa urmareasca un sofer avand masini neinscriptionate si fara girofare.

Acuma intrebarea mea este ce cauta agentul de politie intr-o masina neinscriptionata, in misiune, ce cauta intr-o astfel de masina (de 75000 de euro) care nu are nici un fel de ranforsare de siguranta, care nu are airbaguri laterale si din cate am observat nici macar frontale (la Ager Leasing airbagurile costau 20000 de euro bucata).

Si totusi cea mai frapanta intrebare e ce cauta agentul de politie intr-o astfel de masina, intr-o cursa nebuna fara centura de siguranta? Asta e o chestie extrem de ironica daca stam sa ne gandim la cati soferi a amendat dansul de-a lungul timpului fiindca nu purtau centura.

E trist ceea ce s-a intamplat si ceea se intampla, dar vreau doar sa mentionez ca vina pentru simplul fapt ca umbla in sicrie cu roti o poarta agentii fiindca Politia rutiera nu are nevoie de astfel de masini, iar oamenii care umbla cu ele ar trebui sa stie mai bine.

Spre deosebire de noi „muritorii” ei sunt oamenii legii, oameni in uniforma si primii care ar trebui sa ancheteze si sa sanctioneze astfel de chestii, primii care ar trebui sa ridice pumnul sus.

Din pacate isi tin sefii in puf ca si cei de la ISU si abia cand sunt dati afara si le ajunge foamea la stomac isi aduc aminte ca sefii lor sunt cei mai jegosi oameni din lume.

Căutări: