Gazete online facute pe genunchi

Si pe deasupra din bani publici.

In urma cu ceva vreme m-am contrariat cu autoarea unei gazete online cu privire la un articol. Ma rog, toata polemica a inceput dupa ce un alt cititor a remarcat calitatea indoielnica a articolului respectiv si eu i-am raspuns respectivului ca s-a schimbat stapanul acolo la ziar si de asta s-a schimbat si tinta articolelor.

Aparent doamna respectiva n-a putut sa inghita constatarea mea nici macar cu lamaie asa ca mi-a sarit la jugulara public.

Articolul respectiv presupunea o serie de chestii invocand o postare de pe un blog local si omitand sa ia in calcul alte aspecte:

  • Numirile de prin ambasade tin de prerogativele presedintelui si e normal ca presedintele sa numeasca politic oamenii lui ca doar nu ii va numi pe ai lui Dragnea;
  • La Barcelona s-a terminat mandatul fostului consul si era nevoie de inlocuirea sa. Mandatul respectiv s-a terminat “pe ultima suta de metri” deci implicit si numirea noului consul s-a facut la fel;
  • Individul asta de a ajuns consul la Barcelona a mai facut parte din misiunea diplomatica anterior pe la Sevilla, deci nu e ca si cum a fost adus de la coada vacii sa conduca o misiune diplomatica;
  • Daca era asa prieten bun cu Iohannis precum incearca sa sugereze articolul respectiv atunci poate ca in poza care-l ilustreaza aparea mai aproape nu in fundul camerei si evident era numit direct ambasador pentru ca in iulie s-a instaurat ambasador nou in Spania tot din ordinul lui Iohannis;
  • Autoarea sustinea pe Facebook faptul ca individul asta de a ajuns consul la Barcelona a fost un dezastru pe vremea in care era la Sevilla (fapt confirmat de ceva oameni de pe acolo);
  • Ba mai mult confirma faptul ca la Barcelona consulul anterior a fost de toata jena si astfel sugereaza ca la Barcelona s-a inlocuit un incompetent cu altul;

Evident ca toate aspectele de mai sus, strict relationate cu subiectul abordat sunt omise din articol pentru ca altfel nu ar mai da articolului valoarea de “can-can” pe care si-o doreste autoarea. Evident ca in tonul asta sunt multe alte articole care informeaza dezinformand.

Apoi intervine partea tehnica dincolo de toate astea pentru ca webserverul siteului e configurat prost din moment ce siteul fara www nu merge si afiseaza o pagina default de la Plesk:

Gazete online facute pe genunchi

Unui webmaster i-ar lua maxim 5 minute sa configureze webserverul corect sau sa puna un amarat de redirect de la non-www la www. Despre faptul ca treaba asta da public linkul catre panoul de control nici nu mai vorbesc ca daca nu sunt in stare sa faca o redirectionare corecta atunci cum sa fie in stare sa-si securizeze sandramaua?

Si nu m-ar deranja catusi de putin treburile astea pentru ca pe internet e fiecare nebun cu muzica lui, insa siteul asta si tot ceea ce reprezinta el s-a facut pe bani publici, accesand o finantare guvernamentala.

Cu alte cuvinte oamenii astia au luat cateva mii de euro sau poate zeci de mii de la guvernul Ciolos ca sa faca ceva util pentru romanii din diaspora.

O sa sar peste aspectele tehnice pentru ca presupun ca banii pe care i-au primit nu le-a ajuns sa plateasca un IT-ist profesionist ca sa le faca treaba corect si o sa ma limitez la calitatea informatiei pe care o ofera.

Statul le-a dat o suma de bani ca sa ne informeze si tot ceea ce fac sau au facut reprezinta o informare discretionara si subiectiva, bazata pe niste criterii greu de inteles pentru un om cu oaresce principii.

Si ca astia mai sunt probabil multi altii care au muls finantari publice pentru a prezenta informatia distorsionat. Ori lucrul asta ma face sa ma intreb cum oare sa nu fure politicienii cand cainele de paza al democratiei e ocupat cu dezinformarea?

Lasă un răspuns