Firmele de hosting de azi, buticurile de ieri

M-am trezit sa scriu acest articol dupa ce, urmarind diverse bloguri in ultima perioada, am constatat ca atat online-ul romanesc cat si cel strain e plin de oferte la firme de hosting, oferte la pachete de hosting sau la servicii ce au legatura cu website-urile in general.

Desigur, mergand pe principiul economiei de piata nu putem sa ingradim functionarea sau sa incercam sa eliminam de pe piata nicio firma de acest gen.

Problema insa consta in faptul ca asemeni buticarilor de acum 20 de ani, apar pe piata din Romania o sumedenie de firme de hosting unde know-how-ul lipseste cu desavarsire. E oarecum paradoxal ca intr-o tara unde internetul are o patrundere efectiva de sub 50% in randul populatiei si unde un procent si mai mic din firme au prezenta online, sa regasesti mai multe firme de hosting decat intr-o tara unde patrunderea efectiva si prezenta online a firmelor e mult mai mare.

Din pacate, din paradoxul asta cel mai mult are de pierdut utilizatorul final, care naiv fiind si fara o experienta in domeniu alege o firma de hosting pe baza pretului oferit si nu pe baza vechimii si a factorilor tehnici.

Un alt aspect al prezentei pe piata a unui volum asa de mare de oferte e fara doar si poate justificat si de legislatie, pentru ca Romania e una dintre destinatiile “exotice” pentru gazduirea de siteuri de warez si spam:

Firmele de hosting de azi, buticurile de ieri

Utilizatorul final care alege sa utilizeze o firma de hosting anume, fara a face o minima comparatie si fara a avea un minim sentiment de responsabilitate fata de datele lui poate sa ajunga la o firma de hosting ce prefera cantitatea in locul calitatii si astfel sa ramana fara date. Sau, poate sa se gazduiasca la o firma ce tolereaza si incurajeaza ilegalitatile si astfel sa ajunga cu datele confiscate si analizate de catre autoritati pentru a se stabili daca a fost implicat la randul lui in comiterea de infractiuni informatice.

Deocamdata astfel de cazuri sunt izolate si rare, insa pe masura ce legislatia in domeniu se perfectioneaza si pe masura ce volumul clientilor va creste astfel de situatii or sa devina tot mai comune.

Tocmai de aceea, atunci cand veti cauta o firma de hosting unde sa va gazduiti siteul, mailurile sau orice alte date, dincolo de pret luati in calcul vechimea si volumul de clienti pe care firma de hosting le are pentru ca experienta in domeniu si statornicia sunt factori determinanti ai calitatii.

Nu de putine ori mi s-a intamplat sa vad clienti plecand de la o firma anume motivand faptul ca “dincolo era mai ieftin” si intorcandu-se spasiti dupa o scurta perioada la firma initiala pentru ca tarifele ieftine au insemnat un rabat de la calitatea serviciului si mai ales un nivel mult mai slab de integritate al datelor.

4
Lasă un răspuns

1 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
newest oldest most voted

Eu incerc sa fac un mix intre acestea. Pana la urma, cred ca ai vazut si tu, m-am reorientat spre VPS. Cred ca o sa merg pe 2,3 vps-uri micute, in loc de 2,3 shared-uri… Nu e usor de manageriat, dar resursele sunt la tine “in curte”.