Cum ai facut? Ca sa fac si eu!

Stiti ce iubesc cel mai mult la meseria mea? Sigur nu stiti pentru ca nu v-am spus niciodata. Pana acum desigur.

Cel mai mult iubesc sa mi se puna intrebarea din titlu.

E cat se poate de evident ca IT-ul e floare la ureche si ca sa mitighezi atacuri informatice, sa rezolvi erori de compatibilitate sau sa analizezi traficul pentru a integra o serie de reguli care sa protejeze impotriva unor posibile vulnerabilitati (printre multe alte taskuri) n-ai nevoie de prea multa scoala, mai ales in domeniu. Nici de experienta n-ai nevoie fiindca nu e ca si cum tehnologia evolueaza de la o zi la alta atat de mult incat sa trebuiasca sa inveti mereu lucruri noi si sa ai oaresce background pentru a le intelege.

De fapt e atat de simplu incat de multe ori ma gandesc sa-l las pe ala micu' sa lucreze in locul meu si eu sa ma duc la plaja.

Si ca sa va satisfac curiozitatea cauzata, primesc intrebarea din titlu sub diverse forme destul de des, iar cea mai comuna motivatie pentru o astfel de intrebare tine in definitv de costuri. 

Un serviciu de intretinere a contului web si implicit a siteurilor costa ceva banuti fiindca pe langa gazduirea de cativa euro acesta ofera un nivel avansat de suport tehnic, nivel ce confera in fond serviciul de care are nevoie un client ce n-are nicio legatura cu IT-ul si tot ceea ce inseamna el si care n-are capacitatea sa-si gestioneze singur serviciul respectiv din punct de vedere tehnic.

Evident ca atunci cand apare o problema pentru client costul e pe deplin justificat, insa dupa rezolvarea ei, intretinerea serviciului care teoretic garanteaza mai departe stabilitatea, securitatea si integritatea siteului nu mai e justificata si clientul crede ca poate sa-si gestioneze singur mai departe serviciul, desi n-a reusit sa faca lucrul asta anterior.

Ori pentru a se asigura ca nu mai risca are pretentia ca individul care i-a rezolvat problema, bazandu-se pe propria experienta si o analiza exhaustiva a problemei, sa astearna de buna voie un tutorial de rezolvat astfel de probleme, scris in stilul cartilor "for dummies" pentru ca prin acest lucru clientul sa fie scutit de costurile ce presupun intretinerea tehnica a unui site sau cont de gazduire web.

Aproape ca nu conteaza faptul ca educatia de orice natura costa, timpul alocat costa, iar experienta e de nepretuit adeseori. Important e ca clientul sa-si reduca costurile cu orice pret mai ales cand vine vorba de un serviciu (critic in cazul anumitor siteuri) pe care el il considera marginal.

Mergand pe considerentele de mai sus m-am intrebat adeseori oare cum va reactiona mecanicul daca m-as duce intr-o zi si l-as ruga ca inainte sa-mi scoata masina de pe rampa sa ma mediteze ca sa invat si eu sa fac ceea ce face el si sa nu mai fiu astfel nevoit sa apelez la serviciile lui tinand cont de faptul ca masina-i o necesitate si costurile cu intretinerea ei sunt destul de mari.

Cred ca mi-ar sparge capu' cu prima cheie care-i pica la indemana.

Evident ca aroape nimeni nu-si permite sa aiba astfel de pretentii fata de un mecanic sau chirurg, insa majoritatea care fac lucrul asta cand vine vorba de IT chiar cred ca IT-ul se rezuma la utilizat Windows, Word, Excel, Facebook si cam atat.

Cum ai facut? Ca sa fac si eu!

Lasă un răspuns