Cultura pe piine saseasca

Sibianul ne-a anuntat de vreo 2 zile ca fosta Filarmonica este in proces de renovare pentru a deveni restaurant cu specific sasesc. Am vazut de mult ca se lucra inauntru si stiam ca FDGR are intentia sa o inchirieze pe bani grei. Acum am aflat si cine a luat spatiul, patronul de la Sobis, care la alegeri a candidat la Arpasul de Jos pentru primar si a pierdut. Acelasi patron care in Arpasul de Sus are pastravaria si motelul Albota, acelasi om care prin sondajele sale anunta politica FDGR. De fapt Hans Martin Muller, ca despre el e vorba, e membru FDGR. A emigrat din Romania in comunism si s-a intors sa investeasca aici. Firmele lui sunt multe si toate prospere.

Acum problema e ca ne dam oras cultural dar transformam spatiile de cultura in restaurante sau le lasam in ruine sau le sub-finantam. Hmmm. Oare asa trebuie sa procedeze un oras cultural?

Va fi restaurant, si inca unul mare datorita spatiului, asta e. Nu ne putem opune dreptului de a beneficia de o proprietate privata a FDGR-ului. Problema apare insa ca maharii carora le e destinat se pare restaurantul vor veni cu masinile lor de fitze si unde le vor parca? Strada Filarmonicii este deja supra-aglomerata. La asta oare s-au gandit? Sau vor face ca la Hotelul lui AnaOil ce va deveni Golden Tulip, de pe Str. Scoala de Inot unde Primaria i-a alocat parcari din spatiul verde si din cele publice. Pe Filarmonicii nu e spatiu verde, dar cu siguranta vor aparea in dreptul noului restaurant parcari rezervate pentru restaurant, ca de…

1
Lasă un răspuns

1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
newest oldest most voted
Anonymous

Corect, Calin! Problema parcarilor nu a fost discutata la Primaria Sibiu sau in Consiliul Local Sibiu. Ai sesizat cumva un proiect de Hotarare, un document care sa puna in discutie publica noul stabiliment care in mod cert va determina o si mai mare aglomerare rutiera in zona?
Oare cum se explica viteza de colaborare a FDGR cu investitorul FDGR?
DAN TOMOZEI