Cei cativa banuti in plus care fac diferenta

Cred c-am mai mentionat pe aici faptul ca incerc sa elimin pe cat de mult posibil interactiunea cu magazinele fizice si sa cumpar cat mai multe chestii online. Asa ca in urma cu vreo doi ani cand Amazon a inceput sa bage produse de supermarket m-am bucurat, dar bucuria a fost de scurta durata pentru ca intre timp Amazon a cam ucis acest concept si in cazul asta m-am vazut nevoit sa caut alternative ca sa evit pierderea inutila a cel putin 2-3 ore pe saptamana facand cumparaturi.

Nu e ca n-as avea timp as fac cumparaturile ci ca pot sa fac cu totul altceva in intervalul respectiv. Sa ma odihnesc, sa mai tai chestii de pe lista lunga de to-do pe care o am sau chiar sa citesc cateceva acum ca mi-am cumparat atatea carti.

Cum Amazon iesea din discutie pentru ca devenea brusc neprofitabil pentru anumite produse precum baxurile de apa si suc la care costa transportul mai scump decat produsul in sine si pentru ca m-au suparat la un momentdat cu un cupon de 10 euro pe care mi l-au dat din curtoazie, dar era invalid si au ridicat din umeri cand a venit vorba sa-l activeze am decis sa boicotez serviciul lor de supermarket.

Asa am ajuns sa ma orientez spre supermarketurile clasice care aparent ofera si servicii online. Am inceput cu Alcampo (varianta spaniola a Auchan) pentru ca era considerat ca fiind cel mai ieftin supermarket din Spania si ieftin a si fost:

  • Prima data cand am incercat sa facem o comanda s-a resetat sesiunea si s-a pierdut tot continutul cosului, vreo cateva zeci de produse;
  • A doua oara mi-au recomandat sa-mi fac cont ca sa nu se piarda cosul (probabil au primit de la altii reclamatii) si desi mi-am facut cont nu mi-a venit veci mailul de verificare asa ca am adaugat produsele in cos si am stat ca prostul cu ele juma’ de zi pana cand brusc mi-au venit la gramada toate cele trei emailuri de verificare pe care le-am solicitat;
  • Dupa ce am facut comanda m-am dus sa dorm si cat timp am dormit m-a sunat o duduie pentru ca n-avea ceva produse, dar n-am raspuns pentru ca eu cand dorm nu vorbesc la telefon asa ca am sunat eu cand m-am trezit si am fost transferat de vreo 3 ori si pus sa spun poezia de fiecare data, iar la final mi s-a spus c-o sa fiu sunat. N-am mai fost;
  • Astia nu ofereau livrare la domiciliu pentru locatia mea asa ca trebuia sa merg eu acolo. Acelasi timp pierdut in trafic, dar macar scuteam timpul pierdut printre rafturi si mai ales la casa;
  • M-am dus la ei in intervalul orar stabilit si mi-a luat vreo 15 minute sa parchez masina, nu pentru ca sunt sofer prost si nu sunt in stare sa parchez ci pentru ca au la parcare un sistem cu touchscreen unde-ti bagi utilizatorul si parola ca sa ti se deschida bariera si sa-ti aduca doua dudui comanda, iar touchscreen-ul ala trebuia operat cu ceva ciocan si astfel a trebuit sa ma chinui sa bag de vreo 4 ori datele pe el. Probabil ca daca le ziceam ceva de treaba asta ma intrebau de ce am pus parola asa de complexa…
  • Pentru luxul de a ridica produsele din fata supermarketului mi-au luat ceva taxa de vreo 3,99 euro;
  • Duduia care ma sunase initial pentru inlocuirea produselor mi-a spus ca nu m-a mai sunat inapoi pentru ca pregatise deja comanda fara ele si a rectificat factura. Evident eu oricum habar n-aveam ce lipseste si daca mai merita deranjul sa ma duc dupa comanda. Au lipsit putine, deci a meritat;
  • Cand puneam toate alea in portbagaj mi-am dat seama ca intr-o punga a curs ceva. Era vorba de un detergent de spalat vase care a curs putin, asa cam de o spalare. Au fost vorbele duduii care s-a ocupat de comanda si care s-a oferit sa-l inlocuiasca. I-am cerut o punga separata si am refuzat inlocuirea pentru ca nu mai aveam rabdare. Poate daca legau de touchscreen-ul ala si un ciocan cu care sa pot baga datele din prima si sa nu mai pierd timpul merita sa astept sa-mi aduca alt detergent, dar la cat de ieftin era chiar nu merita deranjul;
  • In schimb fructele si legumele comandate au fost impecabile, in sensul ca nu mi-au pus ce eram mai vestejit pe raft ca sa se scape de ele;

Doua saptamani mai tarziu ne-am trezit ca anumite provizii sunt pe terminate sau s-au terminat asa ca era musai o noua comanda la supermarket si cel mai ieftin a cam iesit din discutie dupa sirul de experiente mai mult sau mai putin placute pe care le-am avut cu prima comanda asa ca am inceput sa ma documentez in ceea ce priveste alternativele.

In felul asta am aflat ca magazine precum Carrefour au livrare la domiciliu, insa percep o taxa de vreo 9 euro pentru treaba asta si pe deasupra mai au si limita de volum, iar daca depasesti limita de volum trebuie sa platesti livrarea x2 sau x3 in functie de cat de mare e comanda. Pentru ca era aceeasi poveste ca si la Amazon Pantry am renuntat din start si m-am decis sa incerc cel mai scump dintre supermarketuri, recte El Corte Ingles. Acuma sa nu va inchipuiti ca cel mai scump inseamna ca doar daca esti miliardar te poti apropia de el pentru ca cel mai scump inseamna ca anumite produse de prima necesitate sunt cu cativa centi mai scumpe decat la concurenta, hai maxim cateva zeci de centi.

Astia aveau livrare gratuita la orice comenzi ce depasesc 120 de euro cu posibilitatea de livrare in aceeasi zi pentru comenzi plasate pana la ora 12:00 sau in ziua urmatoare. Cum eu stau la sat livrarile se fac doar de trei ori pe saptamana in zona mea, dar macar puteam alege ziua si intervalul orar, iar treaba a decurs in felul urmator:

  • Dupa ce am adaugat 6 produse in cos am fost notificat ca daca tot am 6 produse si vreau sa adaug mai bine e recomandabil sa-mi fac cont sau sa ma loghez ca sa evit expirarea sesiunii si golirea automata a cosului. Am facut treaba asta si n-a fost nevoie sa verific adresa de email ca dincolo;
  • Siteul, facut pe JSP, s-a miscat ceva mai bine si a parut mai bine structurat, dar la nivel de UX a fost cam la fel de mizerabil ca si la ceilalti;
  • La un momentdat siteul a facut pe el, probabil a crapat JSP-ul, dar si-a revenit cateva minute mai tarziu si n-a pierdut deloc sesiunea asa ca n-a trebuit sa refac comanda. Totusi cateva produse adaugate inainte sa crape s-au pierdut si n-am observat, am dat drumul la comanda fara ele;
  • Nu mi-a cerut taxe suplimentare pentru livrare atat timp cat am depasit pragul minim pentru livrare gratuita;
  • Cateva ore mai tarziu (era duminica seara) m-a sunat o duduie de la supermarket ca sa clarifice situatia unor produse ce nu erau pe stoc. N-am putut sa raspund din prima, a revenit si am lamurit ce si cum;
  • Spre deosebire de ceilalti au tras banii numai dupa ce s-a lamurit situatia comenzii cu clientul, nu inainte ca sa trebuiasca sa mai ia bani sau sa faca retur (dupa caz);
  • Cand am plasat comanda am ales ca livrarea sa se faca a doua zi, adica luni, in intervalul 9:00 – 15:00 si ma asteptam ca la mine la sat sa fie mai degraba inspre ora 15:00 decat mai devreme, da spre surprinderea mea a venit comanda in jur de ora 11;
  • Apoi cand l-am intrebat pe sofer cu ce sa-l ajut mi-a spus ca nu e nevoie sa-l ajut pentru ca o sa aduca el toata marfa in casa ceea ce a si facut, dar ca sa termine mai repede l-am ajutat sa urce o parte din comanda de indata ce a adus-o pe scara;
  • Produsele au fost transportate separat asa ca alea de congelator au ramas congelate si alea de frigider au ramas reci in timp ce restul erau la temperatura camerei.

Astea fiind zise e cat se poate de evident ca cei cativa banuti platiti in plus pe anumite produse fac intr-adevar diferenta in ceea ce priveste calitatea serviciului primit. Transportul gratuit, suportul telefonic disponibil la orice ora, livrarea la domiciliu si amabilitatea soferului sunt aspecte care dovedesc faptul ca presupusul cost suplimentar e pe deplin justificat.

In alta ordine de idei, am sa inchei spunand ca suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine si daca va intrebati cum am ajuns la concluzia asta va recomand sa aruncati un ochi peste articolul asta de la Vali pentru ca poate intelegeti cateceva.

Cei cativa banuti in plus care fac diferenta

Lasă un răspuns