Ca-n Germania numa’ ca altfel… Part I

Introducere

Traiesc in Romania si ma autosugestionez zilnic ca ceea ce vad la televizor sau citesc in ziare, sunt doar niste cazuri izolate, inflorite pe ici pe colo, din anumite motive de rating sau obedienta a mass-mediei. Ma intalnesc la tot pasul cu oameni prosti, mai putin prosti, “inteligenti inchipuiti” –cei mai periculosi, oameni normali, oameni cu mult bun simt, oameni cu mai putin bun simt sau fara (dar pe astia i-am amintit deja la sectiunea prosti).

Exista multa prostie si in Germania dar e tinuta in frau de bunul simt, ceea ce la noi e pe cale de disparitie.
Imi place sa traiesc in Romania…, “inteligentul inchipuit” m-ar intreba deja, daca nu cumva sunt masochist…hmmm!? cateodata imi place sa le si raspund acestor prosti cu diploma de inginer marketing sau de “sales” sau alte ramuri din acestea “americanofobite”-generatoare de criza, mai nou aparute si imbratisate in masa, de catre tinerii nostrii dornici de “scoala” si care toate contin titulatura de inginer chiar daca respectivul licentiat care a facut 4 ani de studii intr-o luna (daca pui cap la cap si timpul petrecut cu deplasarea scoala-acasa respectiv terasa barului favorit), s-a umplut Romania de “ingineri” si degeaba ca tot nu producem nimic si nici servicii de calitate nu oferim, dar stim sa facem vanzari cu adaos, ne vindem intre noi produse facute prin tari asiatice sub brand-uri nemtesti, italienesti, frantuzesti, americanesti etc. si castigam bani din intermedierea unui produs sau serviciu ca apoi sa ne plangem ca ne-a lovit criza direct in cresterea economica.

Nu mai vorbesc de avocati-politicieni sau de jurnalisti-barmani.
Din cauza acestor oameni, imi place sa traiesc in Romania. Viata in Romania este ca un banc sec in care esti actorul principal si daca esti inzestrat cu putin umor acest banc sec se poate transforma intr-un banc foarte bun si plin de ironii care nu te lasa sa te plictisesti niciodata.

In Germania bancul acesta e chiar sec si fara substrat dar e asa de bine ambalat incat ti-l doresti imediat, e scump si pentru asta trebuie sa muncesti sa produci ceva si apoi sa si vinzi, ca in cele din urma sa castigi bani iar cu acesti bani iti cumperi “bancul sec german” pe cand la noi e gratis, dar e urat ambalat, uita-te la televizor la OTV sau Antena sau KanalD unde poti vedea “ambalajul” de care vorbesc, in toata splendoarea lui, sau la Prima unde vezi acelasi ambalaj urat al Romaniei – cica ironizat, pamfletat.

Da ambalajul, brand-ul este urat, dar analizat in amanunt, continutul nu este chiar asa urat si romanul de rand este haios si de multe ori surprinzator uneori chiar fermecator.
Se poate schimba ambalajul, asta incearca turista blonda de la Cotroceni (sper sa aiba un sejur scurt la minister) prin convingerea unor personalitati cum e Nadia, Ilie Nastase si Gica Hagi, de a promova Romania, dar deocamdata acestia isi vor pierde doar increderea pe care le-o acorda Europa respectiv America.
Pai cum sa-i spui neamtzului “Eu sunt Ilie Nastase si te invit la mine in Romania ca-i frumos si bine” si vine ala si-si rupe Mertzu’-n doua, ghinionul lui, dar si al nostru, ca sasu’ mai are vreo 10 prieteni carora o sa le spuna sa nu cumva sa se lase prostiti de tenismenu’ ala roman sau de fotbalistu’ ala turc Hagi sau de contorsionista aia americana, ruda cu Dracula care o luat 10 la gimnastica cand era ea mica si Romania era mare….mare exportatoare de grau si secara…”se cara, bunul-simt din tara”.

PS. I: Oare le da Udrea mai mult decat BRD-ul??
R: Pai normal, ca nu da de la ea.

Va urma…/…partea a II a/ …de la prima

Leul cel fricos (Ronu’ mic si pricajit)