taxa auto

Apropo de acest articol, mai devreme am fost în Sibiu. Aglomeraţie mare în trafic, o gramada de maşini cu numere temporare, fie ele străine fie româneşti. Sincer să fiu, eu unul consider că actualul proiect al taxei auto este cel mai plauzibil pentru România. Ştiu că o să mă înjure toţi cei care participau azi la protest, dar şi mulţi alţii pe lânga.

De ce gândesc aşa? Păi e simplu, hai să luam Sibiul ca exemplu, un oraş cu o populaţie de aproximativ 175.000 de locuitori, oraş de tranzit care face legătura prin DN 1 şi DN 7 între vestul ţării şi sudul şi estul ţării.

Sibiul este unul dintre numeroasele municipii din ţară, care nu are o centură ocolitoare. Deşi aceasta există, mai mult în fază de proiect şi început de execuţie, se pare că va mai curge destul de multă apă pe cibin până când va fi finalizată.

Un articol din 2007 din Tribuna spune aşa

Sufocaţi de maşini!

* Conform datelor furnizate de către Direcţia Fiscală a Primăriei Sibiu, rezultă că un sibian din trei este proprietar de autovehicul * La nivelul municipiului sunt peste 50.000 de autovehicule pentru care se plătesc impozite, atât de către persoanele fizice cât şi juridice * Municipiul Sibiu se regăseşte printre primele locuri în ţară la numărul de maşini raportate la populaţie * Nivelul poluării fonice şi chimice, cauzate de noxele autovehiculelor, precum şi deficitul de spaţiu verde, care revine fiecărui locuitor, creează o stare de disconfort major în zilele caniculare de vară * Centura ocolitoare a Sibiului rămâne, însă, cea mai acută problemă a sibienilor *

În concluzie, dacă această situaţie se întâlnea acum mai bine de un an, sunt convins că în momentul de faţă numărul maşinilor care circulă în Sibiu şi aşteaptă să fie înmatriculate a crescut cu 50%, şi dacă, în urmă cu un an infrastructura rutieră era aşa de proastă în toată ţara şi implicit în Sibiu şi nu făcea faţă la numărul de maşini existent. Cum o să facă faţă acum sau în eventualitatea anulării taxei auto unui număr şi mai mare de maşini?

O altă problemă e ca 9 din 10 maşini pică testele la RAR, serviceurile auto sunt pline până la refuz, iar proprietarii maşinilor care au costat maxim 2000 de euro, apelează la cele mai ieftine serviceuri şi  petecesc maşinile ca să treacă RAR-ul. Şi uite aşa, ceilalţi posesori de maşini speră la şosele mai bune şi mai sigure. Acest lucru  în momentul de faţă pare utopic, din moment ce numărul de maşini a crescut, numărul de şoferi a crescut, majoritatea acestora au luat examenul cu câte o mică atenţie, iar agenţii de circulaţie care ar trebui să aplice legea închid ochii şi intind ambele mâini ca să prindă bine atenţia.

Şi dacă nu era de ajuns, se pare că suntem în topul accidentelor rutiere grave.

Lasă un răspuns