inutilitatea campaniilor rutiere

Politia Rutiera cheltuie bani grei pe campanii inutile. In ultimul an au fost realizate diverse campanii pentru reducerea accidentelor rutiere si constientizarea soferilor.  Revista Top Gear a lansat o campanie impotriva bizonilor din trafic.

Totusi dupa atata truda campaniile nu au avut absolut nici un rezultat pozitiv, ba mai mult numarul accidentelor este in continua crestere.

Acei dintre voi care sunt zilnic in trafic stiu care este de fapt problema. Romania este o tara cu infrastructura rutiera ramasa mostenire din perioada postbelica si cu un nivel al traficului care depaseste cu mult nivelul suportat de infrastructura.  Bani, terenuri si posibilitati de modernizare a infrastructurii exista, insa vointa lipseste, parlamentarii romani fiind preocupati mai mult de cum sa deturneze fonduri UE.

Un alt factor care contribuie la numarul de accidente este incompetenta si coruptia din politia rutiera. Celebrul caz de la Arges a fost doar o picatura din marele ocean de coruptie existenta in politia romana. Astfel peste tot in tara permisele se iau inca cu plasa de slanina sau cu putina de branza. Si astfel acel oarecare, al carui tata e director pe nu stiu unde isi ia permisu cu japca, conduce  agresiv, nu respecta nici o regula de circulatie pentru ca, atunci cand este oprit de militie politie, da telefon la tata care la randul lui il suna pe X superiorul agentului Y care este mustrat sau primeste 200 de euro si ii ureaza o seara buna contravenientului.

Atat timp cat politia romana nu o sa promoveze responsabilitatea in randul politistilor, iar acestia nu vor da dovada de moralitate si competenta, numarul accidentelor rutiere nu o sa scada.

Spre norocul nostru, cei care ne gandim de doua ori inainte sa apasam pedala de acceleratie, zilnic acei soferi care nu isi merita permisul dispar subit de pe soselele patriei in accidente din ce in ce mai tragice.

Am scris acest post deoarece azi, fiind in trafic in vesnic aglomeratul Sibiu, un sofer claxona disperat in spatele meu deoarece m-am oprit sa acord prioritate unui pieton pe trecere, apoi la 50 de metri mai incolo a inceput iarasi sa claxoneze deoarece eu si cel din fata mea nu viram dreapta, desi aveam cedeaza trecerea, pentru ca spatiul dintre masina parcata pe dreapta si masina din stanga care statea la semafor nu ne permitea manevra. timpul total de asteptare a fost sub 30 de secunde, insa bizonul care conducea un bolid marca dacia break verde care tremura din toate incheieturile cand pleca de pe loc se grabea asa de tare incat era sa produca un accident la doua intersectii distanta.