Ghetoizarea Sibiului

Si Sibiul are parte de asa zise ghetouri, cartiere marginase, sarace, izolate de restul orasului. Si cum poti izola acestea cartiere mai bine de ochii turistilor decat prin scoaterea autobuzelor ce deservesc zona. Tiglari este un astfel de cartier, care din 15 noiembrie va mai avea doar o linie de autobuz pentru tot cartierul. Un cititor al blogului m-a sesizat “Conducerea Tursib impreuna cu primaria a decis ca zona Tiglari nu este profitabila si a decis scoaterea a 2 autobuze lasand doar unu singur ne gandinduse ca in cartierul Tiglari stau foarte multe pers. ca utilizeaza mai des traseul 6 decat 4 viitorul 18 .au gandit sa marginalizeze locuitori cartierului.”

Am intrebat si alti prieteni din Tiglari si ei confirma situatia. Unii chiar mi-au spus ca noile trasee Tursib, cica gandite de cei de la Sobis si Primarie, ii dezavantajeaza enorm. Astfel multi copii din Tiglari merg la scoala in Strand, dar noile trasee nu mai deservesc aceasta relatie… nimeni nu s-a gandit la asta.

Si Tiglari nu este singurul exemplu de ghetou lasat pe dinafara. Gusterita, Broscarie sunt alte exemple. Cand aministratia locala decide sa segregheze proprii locuitori pe criterii sociale este grav. De ce nu au gandit mai mult si mai bine Primaria, Tursib si firmele de consultanta angajate inainte de introducerea noilor trasee? S-au grabit sa scoata troleibuzele, dar nu le-a trecut prin cap ca pot introduce Midi sau micro-buze pe anumite trasee secundare, asa cum exista in alte orase din tara. De altfel nu poti facetransport public doar pe 12 linii intr-un ora in expansiune ca Sibiul. Pe langa aceste linii deservite de autobuzele MAN si altele ar trebui introduse linii mici unde sa circule midibuze. Astfel se asigura o mai buna inter-conectivitate pentru oras. Dar cei din cartierele marginase nu conteaza…