Cruciatii de social media

Screen Shot 2016-03-19 at 13.15.16

Siteurile de social media in general si Facebookul in speta au ajuns un fel de „el dorado” al frustratilor de orice fel care se trezesc sa porneasca o sumedenie de cruciade ce n-au aproape niciodata o finalitate.

Daca urmaresti paginile de Facebook „potrivite” sau te aflii pe grupurile „potrivite” sau ai in lista prietenii „potriviti” atunci ai toate sansele sa primesti invitatii ca sa sustii astfel de cruciade chiar mai des decat primeai la Farmville in urma cu 5 ani.

De fapt trebuie sa recunosc ca daca acum 10 ani cineva imi zicea c-o sa apara un site care-o sa tina ocupati milioane de prosti in acelasi timp nu credeam si eram dispus sa fac un pariu pe care-l pierdeam fara drept de apel.

Revenind la cruciade am sa sar peste chestii irelevante precum indemnarile la boicotarea legilor de bun simt sau lipitul de abtibilduri pe masinile parcate neregulamentar si mai stiu eu ce alte aberatii irelevante propagate pe Facebook de niste neicanimeni si am sa ma opresc asupra cruciadelor unor „influenceri”, cruciade ce pe cat sunt de absurde pe atat au un impact mai mare asupra muritorilor de pe social media.

Un caz concret de cruciada dinasta ieftina si irelevanta e postarea lui Mindruta ce face referire la „lipsa de patriotism cultural” din moment ce lui nu-i merge siteul Muzeului de Arta din Craiova.

Si daca lui nu-i merge siteul atunci pare-se ca patriotismul asta cultural e de cacat si degeaba ne dam noi mari iubitori de Brancusi daca nu poate el sa vada nicio informatie concreta privind „Sarutul” pe siteul muzeului.

Acuma problema la care face referire Mindruta e mai degraba tehnica si nu are absolut nicio legatura cu promovarea artei romanesti. In argumentul lui, Mindruta s-a folosit de faptul ca a incercat sa viziteze siteul muzeului de pe Safari care e un browser de cacat si care daca nu era inclus la pachet cu orice dispozitiv Apple nu avea o cota de piata mai mare decat 1%. Cei care folosesc dispozitive Apple stiu ca Safari e un fel de Internet Explorer facut pentru Apple. Pe mobil are un market share de 20% tocmai pentru ca fiecare iPhone/iPad vine cu el setat ca browser implicit si ca multi nu stiu sau nu vor sa-si instaleze altceva.

Pe desktop, unde lumea mai foloseste si altceva are sub 5% market share ceea ce-l face un browser de-a dreptul irelevant in orice analiza si/sau discutie.

Siteul muzeului merge perfect de pe Chrome/Mozilla si derivatele bazate pe Gecko, iar pe Safari interpreteaza gresit un Javascript ceea ce-l face sa nu afiseze un meniu oarecare.

M-am uitat putin din punct de vedere tehnic pe siteul muzeului si nu pot reprosa aproape nimic celor de la muzeu, dar pot reprosa catusi de putin designul si implementarea rudimentare celor ce s-au ocupat de designul siteului respectiv. Desi vorbim de un site facut pe o structura de Joomla ce are o sumedenie de teme moderne special facute pentru web2.0, designerul a ales sa creeze manual un layout de Joomla sau sa modifice o tema deja existenta folosind un design si o implementare ce faceau furori acum 15 ani cand si un site realizat cu mizerabilul Frontpage era ceva „cool”.

Si chiar si asa din punctul meu de vedere nu le pot imputa nimic, nici celor care au facut siteul si nici conducerii muzeului pentru ca informatiile necesare sunt disponibile pe orice browser cu o cota de piata suficient de mare incat sa fie relevant.

Revenind la povestea cu patriotismul, trebuie mentionat faptul ca patriotismul nu se masoara in aspecte tehnice si nici in functionalitatea unui browser sau a altuia, iar scopul muzeului e sa ofere cat mai putine informatii posibile privind o opera de arta intocmai cu scopul de a motiva potentialii vizitatori sa afle mai multe vizitand muzeul. Iar siteul in cauza chiar face treaba asta.

Dincolo de asta, multa lume il prezinta pe Lucian Mindruta ca un expert de Facebook, pentru ca pare sa le stie pe toate cand vine vorba de Facebook, numai ca in opinia mea, atunci cand un „expert” de Facebook nu gaseste informatia pe care-o cauta pe siteul unei institutii primul lucru pe care-l face e s-o caute pe Facebook nu? Ca de aia e expert pana la urma si de aia s-a cam mutat toata treaba cu promovarea si pe social media.

Eu nu-s expert de Facebook si totusi dupa ce am analizat catusi de putin tehnic siteul muzeului i-am cautat si pe Facebook si am dat peste pagina lor ce nu doar ca e actualizata aparent saptamanal, dar si are un timp de raspuns excelent la mesajele private.

Screen Shot 2016-03-19 at 13.15.16Asa ca din toata povestea asta trag concluzia ca daca Lucian Mindruta era catusi de putin interesat de opera lui Brancusi sau avea o minima intentie sa raporteze un „defect” tehnic privind siteul muzeului, avea la dispozitie suficiente informatii de contact atat ca sa se documenteze cat si ca sa raporteze. Dar din toata treaba asta e cat se poate de evident ca scopul lui Mindruta a fost cu totul altul si ca pana si cei mai mari „experti” in ale Facebookului ce se dau impartiali si obiectivi o comit la modul grosolan datorita unor interese ce par mai degraba obscure decat binevoitoare.

Davai, davai gospodin Mindruta!