Zilele astea a fost mare zarvă după un incident în care un autoturism a fost filmat conducând în sens opus pe autostradă chiar pe banda de viteză.
Poliția s-a sesizat și a aflat că autoturismul era condus de o bătrână de 80 de ani care probabil a condus pentru prima dată în viața ei pe autostradă.
Când a făcut școala de șoferi nu erau autostrăzi, nimeni nu avea cum și ce să te invețe. Autostrada era doar un calup de teorie într-un manual și atât.
Nu existau niște protocoale între poliție și școli care să includă și condusul pe autostradă, probabil nici în ziua de azi nu există deși mai toate marile orașe au cel puțin un ciot de autostradă.
Și nu e doar asta cu condusul pe contrasens, e și dormitul pe banda de viteză cu limita legală sau utilizarea incorectă a benzilor de accelerare și decelerare inclusiv neacordarea de prioritate a celor care ies pe autostradă de pe banda de accelerare.
Sunt mult mai multe aspecte pe care probabil doar cei care conduc zi de zi le văd și le înțeleg mai bine.
Și nu e doar în România, chestia asta o văd zi de zi și aici în Mallorca, bine nu vezi dinăștia pe contrasens, rareori apare unul și de regulă nu e că nu știe ci e instabil psihic și de aia face așa ceva, dar zilnic dai de unii care dorm pe banda de viteză sau nu se feresc în zona benzii de accelerare ca să-ți permită intrarea cu o viteză decentă.
La nemți și la austrieci în schimb nu e așa, chiar aseară povesteam cu un neamț de treaba asta. În Germania școala de șoferi costă 10.000 € pentru că acolo te învață în școală și treaba asta, printre altele.
Majoritatea autostrăzilor de la ei nu au limite de viteză superioare, doar inferioare și chiar și așa, acolo accidente fac doar ăia instabili psihic.