Campanie electorala si ROI

Sunt convins ca multi dintre voi se intreaba ce dracu` e ROI. Ei bine dragilor ROI e folosit in campaniile PPC si reprezinta coeficientul de returnare al investitiei.

Dar sa detaliem putin campaniile electorale ale ultimilor ani si sa incercam sa prefatam ce va urma.

Inca din 1992 „politicienii” romani au inteles ca populatia e dezorientata si ca votul trebuie stimulat. Pentru ei starea generala de confuzie era benefica. Au existat zeci de partide politice, inutile din punctul meu de vedere, iar toate si-au dorit un singur lucru, si anume sa apuce o parte din prada.

In anii `90 prada s-a impartit in general doar clientelei PDSR-ului cu acordul „bunicutei bolsevice” Iliescu. E drept, n-am prea vazut si aflat multe atunci fiindca din partea gazetarilor existau anumite temeri cu privire la puterea pe care o aveau diversi oameni din anturajul lui Adrian Nastase.

S-a furat si atunci in prostie, se fura si acum, nu e nimic nou sub soare la prima vedere.

Dar, totusi daca ne uitam mai atent ceva s-a schimbat. In cei 10 ani de domnie socialista (oarecum democrata) si cei 4 ani de incompetenta taranista (ai auzit mai Ciorbea), s-au furat in nesimtire diverse fabrici, uzine, suprafete agricole si paduri care dupa picajul evident al nivelului de trai n-au valorat enorm de mult si tot ce-au reusit sa faca a fost sa cumpere putere si influenta.

In 2004 insa lucrurile s-au schimbat, desi Romania vanduse aproape totul pe nimic. Probabil va intrebati cum s-a schimbat miza. Ei bine odata ce fratii europeni au intins bratele si s-au aratat dispusi sa ne primeasca in uniune au venit si fondurile structurale care trebuiau sa ajute Romania sa se ridice la standardele impuse de uniune.

Inca din 2007 miza suprema au fost banii UE, singurii care mai puteau satisface lacomia pseudo politicienilor de pe la noi din moment ce absolut tot ce s-a putut fura din patrimoniul tarii s-a furat deja.

In anii `90 nu prea vedeai mita electorala, „politicienii” amatori preferand sa invite etnicii minoritari de etnie rroma, carora noi le spunem cu mandrie tigani fiindca asa ii alinta si europenii (gitano, tigoiner, gitanes etc.), la un pahar de tarie pentru ca pe urma a 2-a zi acestia sa le voteze platforma program plina de promisiuni nerealizabile.

Cum miza s-a intetit si mita electorala a evoluat, de la pixuri si calendare, la galeti, alimente si mai nou an de an rechizite distribuite prin scoli la fiecare inceput de an.

Probabil veti spune care-i treaba cu mita electorala si ROI. Ei bine dupa cum spuneam ROI reprezinta coeficientul de recuperare al investitiei, in alta ordine de idei tovarasa Lenuta Udrea isi permite sa cumpere azi rechizite pentru toti elevii Bucuresteni, fiindca astfel isi asigura un minim de voturi.

Si uite asa, daca peste 4 ani va pastori un nou minister cu fonduri de peste 40 de miliarde de euro e garantat ca-n primul an isi va scoate investitia, ba mai mult va face si profit.

E drept, Udrea e un exemplu general, insa exemplul acesta pleaca de jos, de la primari, consilieri locali care la randul lor au grija ca`n anii de mandat sa-si scoata investitia.