Spuma prostimii

Există un aspect al vieții cotidiene, al societății în general și al social media în particular pe care foarte puțini îl iau în calcul și-l discută din păcate.

Faptul că mai bine de jumătate din societate e alcătuită de proști nu e o noutate. O confirmă statisticile, o confirmă impertinența oamenilor în discuții și o reconfirmă nivelul de trai pentru că într-o societate cu oameni relativ inteligenți e mult mai multă muncă calificată și mai puțin heirup.

Chestia mișto la social media e că scoate la iveală spuma prostimii.

Adică cei mai proști dintre cei mai proști.

Proștii care ar lua premiu, diplomă și coroniță dacă s-a organiza concursuri de etalare a prostiei.

Cum identifici spuma proștilor? Păi e simplu, te uiți la discuții și prin comentarii și vezi cine apără cu vehemență chestii irelevante, precum supremația unui telefon în fața altuia, sau a unui sistem de operare, sau a unei plăci video sau chiar a unui partid:

Când un individ sau o individă insistă pe o idee absurdă e din cauza faptului că face parte din spuma proștilor care nu înțeleg că oamenii au nevoi diferite și că există 50 de feluri de făină pentru că au utilitate diferită, 50 de feluri de cafele pentru că sunt gusturi diferite, 50 de sortimente de bere pentru că …

Ori fix din cauza asta există și telefoane diferite și televizoare diferite sau alte alea.

Doar că unora ca ăștia nu poți să le explici că dacă tu folosești o chestie e fiindcă tu o consider mai bună pentru tine și că din punctul tău de vedere chestia aia are o aplicație mai practică și evident ți-e mai utilă.

N-ai cum să le explici treaba asta fiindcă ei nu înțeleg, sunt incapabili să înțeleagă treaba asta.

De asta și există obsesii atât de comune cu anumite mărci de haine sau de mașini și evident obsesii împotriva anumitor mărci de haine și de mașini. Pentru că spuma proștilor consideră mereu că opinia lor contează și primează.

Și nu, nu mă refer la ăia care scriu de bine de o marcă pentru că fac bani din asta. Ăia sunt doar niște bișnițari digitali și nimic mai mult: