Facebook se lauda ca face chestii

Aproape ca nu mai e saptamana fara sa apara ceva stire despre nu stiu ce imbunatatire implementata de Facebook ca sa sporeasca securitatea utilizatorului.

In urma cu vreo 2 saptamani a fost aia cu urcatul unei poze in pula goala (pizda goala) ca sa eviti revenge porn si toata lumea a muscat-o drept o chestie logica, desi mirosea de la departare ca fiind cu totul altceva.

Apoi zilele astea au mai dat o duma pe care multi fraieri au luat-o de buna si anume aia ca or sa inlocuiasca captcha cu un selfie. Practic daca cineva iti sparge contul, sau se identifica oaresce activitate suspicioasa pe cont, esti pus sa incarci un selfie cu tine pentru ca algoritmul de la Facebook sa se asigure ca esti tu si nu vreun hacker. Teoretic suna misto treaba asta, insa ma intreb cat de greu i-ar fi unei neveste sa obtina un selfie cu al sau barbat si sa deblocheze in continuare contul de Facebook, sau cat de greu i-ar fi unui stalker sa foloseasca un selfie ca sa deblocheze contul de Facebook al victimei.

Chestia si mai cretina apropo de ideea asta e ca o astfel de idee e pusa pe masa cateva zile dupa ce niste savanti au reusit sa pacaleasca Face ID pentru a doua oara.

Evident, ambele situatii n-au nimic de-a face cu siguranta si protectia ci sunt niste tentative destul de absurde prin care Facebook incearca sa patrunda si in intimitatea profunda a utilizatorului.

Anyway, in timp ce Facebook se lauda ca face chestii pentru siguranta utilizatorului, postarile de tipul propaganda ruseasca si alte sarlatanii continua sa fie promovate de algoritmul celor de la Facebook:

 

Astea doua mi-au aparut ieri in feed, la cateva minute distanta una de alta desi eu am cam dat hide post la toate postarile de genul, am dat unfollow si unfriend tuturor celor care dadeau share la mizerii de genul si evident niciunul dintre prietenii mei n-a dat like la asa ceva.

Ori foamea asta aparenta ce e sugerata de aparitia celor doua postari impreuna cu introducerea de reclame in messenger nu face decat sa confirme faptul ca cifrele nu mint si ca intr-adevar interesul pentru Facebook a intrat in declin, iar gaselnitele despre care vorbeam mai sus sunt la fel de absurde ca promisiunile electorale pline de populism.

Lasă un răspuns