A doua tura de Black Friday – concluzii

Ieri a fost adevaratul Black Friday, ma rog asa vreau eu sa-i spun, chiar daca exista voci care contesta treaba asta si spun ca fiecare magazin e liber sa faca o astfel de campanie cand are chef. Nu contest ideea asta, insa daca e sa ne ghidam dupa ea poate mutam si noi Valentines Day in Romania pe 24 februarie si-l sarbatorim deodata cu Dragobetele pentru ca e cam absurd sa avem doua zile ale indragostitilor in aceeasi luna la fix 10 zile distanta una de cealalta.

In fine, dupa cum spuneam, a fost Black Friday si am avut o serie de chestii puse pe wishlist asa ca am cam urmarit toate ofertele disponibile si-am tras cateva concluzii:

  • Siteurile chinezesti (majoritatea) au bagat fel de fel de rulete, jocuri si concursuri si au facut aproape imposibila navigarea cu astfel de tampenii;
  • Tot pe siteurile chinezesti am vazut reduceri pe baza de cupoane individuale ce te obligau sa faci comanda separata pentru fiecare produs in parte, iar in unele cazuri sa platesti transport separat pentru fiecare produs in parte;
  • Reducerile de 5% nu sunt demne de Black Friday, decat desigur daca produsul respectiv e unul foarte scump si nu a mai fost subiectul vreunei campanii in ultimele 6 luni. Am vazut magazine care au bagat reduceri de 5% – 30% la tot stocul si mi s-a parut irelevant sa asociezi reduceri banale pe care le-ai mai facut de 5 ori in acelasi an cu conceptul de Black Friday;
  • Pe sectorul de produse si servicii virtuale au fost mai multe reduceri decat in anii trecuti si ceva mai echilibrate, dar au fost si firme care pur si simplu au renuntat la campania de Black Friday pentru ca aveau cerere mai mare decat oferta disponibila;
  • La Amazon, campania de Black Friday a fost comparabil identica cu aia de Prime Day, iar ofertele au fost cam in aceeasi marja procentuala de reducere. Doar daca era sa compari cu siteurile Amazon din celelate tari UE vedeai o oarecare diferenta de pret, si aia determinata de fiscalitatea din tara respectiva;
  • Si in acest an am cumparat mai putin, valoric vorbind, in raport cu anul trecut cand am cumparat mai putin in raport cu anul anterior si tot asa. Explicatia e ca am avut stabilita o lista de prioritati si un wishlist pregatit pentru fiecare campanie de reduceri, iar asta ne-a ajutat sa balansam pe cat posibil cheltuielile;
  • Am vazut pentru prima data o firma vanzand servere dedicate cu provizionare peste doua saptamani si o firma de hosting ce vindea domenii .ro pe viata cu reducere, desi se stie clar ca nu mai sunt pe viata si n-aveau niciun fine print in acest sens;

Cat despre noi, ei bine eu am gasit boxa dorita, in intervalul de pret estimat, juniorul si-a facut stoc de scutece ca sa-i ajunga pana la primavara, iar vecina de pat si-a luat castile dorite, la pret redus in afara promotiei de Black Friday.

Ca si in anii trecuti a existat o surpriza, care evident a dus la o cheltuiala suplimentara, iar de data asta surpriza a venit din partea celor de la ProtonMail ce au dat 33% reducere recurenta pentru orice reinnoire de serviciu pe doi ani si normal c-am profitat de oferta fara sa ezit.

Ramane de vazut ce-o sa mai apara cu ocazia Cyber Monday.

A doua tura de Black Friday - concluzii

Lasă un răspuns