Proiectele mele si datul cu parerea

In urma cu cateva minute, un tanar “antreprenor” ma abordeaza pe messenger si ma intreaba despre domenii, siteuri si succesuri. Ne cunoastem de mult timp, inca de pe vremea in care eram amandoi in liceu. Singurul interes comun a fost pasiunea pentru Rapid, drumurile noastre neintersectandu-se deloc, pana curand.

Tanarul e blogger, sibian, ca si mine de altfel. Ne-am mai intalnit pe la blogmeet-uri, omul mereu aducand in discutie subiectul drag bloggerilor romani “adsense”, sau cum fac bani din blog.

Mereu povestea despre tehnici, metode si site-uri, lucru ce nu prea interesa audienta, blogmeet’-urile fiind un prilej de socializare offline, caci sincer online ne cam saturasem sa socializam.

Discutiile noastre atat online au fost ca si inexistente pana in prezent, cand asa cum spuneam mai sus omul ma abordeaza.

In ultima vreme el a remarcat ca detin cateva websiteuri si bloguri pe care in opinia lui le folosesc pentru a scoate bani din ele. Ce nu a inteles el niciodata, si probabil multi ca el nu inteleg e faptul ca e absolut imposibil sa faci bani cu anumite siteuri, in conditiile in care siteurile respective nu au nici cea mai mica promovare posibila.

Stiu ca multi se intreaba ce fac totusi cu atatea siteuri. Pai in primul rand sunt proiecte personale si nu comerciale. In al doilea rand atata timp cat eu investesc bani in domenii si hosting, dar si timp in adaugare de continut consider ca e problema mea daca pierd sau castig bani din treaba asta.

Omul s-a autosesizat de fapt vazand statusul meu de pe Yahoo, care prezenta HolidayTube, un nou proiect la care lucrez si care mai are drum lung de parcurs pana la finalitate.

Observand directia in care vrea sa duca discutia i-am explicat frumos ca pe mine nu ma intereseaza adsense si ca nu intentionez sa ma imbogatesc din siteurile mele si ca indiferent de extensie orice domeniu ar trebui sa aiba o prezenta online buna atata timp cat continutul e de calitate.

Probabil ofensat ca i-am taiat din elan, interlocutorul meu m-a intrebat ce conteaza pentru mine. I-am raspuns ca nu ma intereseaza numarul de vizite pe site atat timp cat siteul nu e dupa parerea mea competitiv. De asemenea i-am precizat faptul ca nu ma intereseaza momentan nici unicii si nici conversia.

Suparat pe faptul ca nu i-am permis sa ma invete “SEO de Romania” omul nostru a inceput sa critice Tourist 360, un proiect aflat in derulare, care in momentul de fata se afla in faza alpha, nici macar in beta.

Vazand ca nu ma incalzeste cu nimic discutia purtata si ca directia si subiectul ei nu au nici o importanta pentru mine imi ureaza destul de revoltat succesuri :).

Desi e criza romanii nu s-au schimbat, meseria nationala ramanand datul cu parerea. Unul dintre motivele pentru care am plecat din tara a fost faptul ca in Romania, indiferent in ce domeniu e sau nu e calificata o persoana, mereu stie mai bine decat tine ce e de facut si cum e de facut.

Ma amuza sa vad astfel de reactii online. Chiar daca mircul nu mai e de actualitate, fiindu-i luat locul de twitter, mentalitatea e aceeasi. Singurul lucru care s-a schimbat acum e “masura tariei”. Daca in la inceputul anilor 2000 tari erau aceia care aveau boti si bnc-uri multe si mai ales pe extensii .edu, acum taria se masoara in CTR-ul din adsense.

De fapt in sinea lor toti vor sa fie un Zoso sau un Manafu, insa uita ca oamenii astia au reusit prin propriile forte si investitii, nu copiind ce vad la altii si ce vand in afara. Pentru astfel de oameni SEO inseamna sa faci vreo 100-200 de bloguri aiurea pe blogspot si wordpress, sa arunci 3-4 articole si sa likezi catre siteul tau.

Astfel de oameni nu inteleg ca eu scriu aici din pasiune nu din nevoia de bani. De asemenea nu inteleg ca unii dintre noi intentioneaza sa investeasca intr-un site timp pentru o reusita pe termen lung si nu o imbogatire rapida prin adsense.

Multi dintre ei nu inteleg absolut deloc ca traficul nu inseamna doar spamul de linkuri, lucru care duce automat la un trafic inutil care mananca o gramada din banda si are ca rezultat un bounce rate de peste 75%.

Multi isi dau cu parerea si fac critici de design si SEO, si totusi cand dau whois pe domeniile lor remarc faptul ca acestea nu au o vechime mai mare de 3 ani. Web 2.0 a inceput in 2005 fratilor voi unde erati atunci de dati acuma lectii?

Lasă un răspuns