O lunga poveste cu Posta Atlassib

img00146-20100321-1053

img00146-20100321-1053In timp ce vizionam video-ul in care se vede cum lucreaza angajatii Postei Atlassib mi-am adus aminte ca pornisem o ciorna bazata pe experienta mea cu Posta Atlassib si m-am decis ca-i timpul sa si finalizez acest articol.

Primul contact cu Posta Atlassib, dupa ce m-am mutat in Mallorca, l-am avut in iarna lui 2011 putin inainte de Craciun. Cei din tara s-au gandit sa ne trimita un pachet si fiindca pentru ei Posta Atlassib era cel mai convenabil mod ne-am conformat si am asteptat sa fim contactati de cei de la Posta Atlassib. Pachetul a plecat din tara la scurt timp dupa ce a fost pus de catre familie si in mod surprinzator a ajuns la noi in mai putin de o saptamana, desi cei din tara au fost informati ca poate dura si 3 saptamani pana ajunge deoarece toate pachetele se duc la Barcelona, iar livrarea lor pe insula se face din doua in doua saptamani.

Norocul a facut ca masina pentru Mallorca sa plece din Barcelona la doua zile dupa ce coletul destinat mie a ajuns din tara si nu mica mi-a fost uimirea cand m-am trezit intr-o duminica in jurul amiezei cu un SMS de la soferul Postei Atlassib in care-mi comunica faptul ca are un colet pentru mine si ca pot sa-l ridic din port pana la ora 21:00, ora la care urma sa plece inapoi in Barcelona.

Coletul ajunsese intreg si soferul in cauza a fost chiar foarte amabil, lucru care m-a facut sa ma gandesc la acea vreme ca poate soferii ce lucreaza pe exterior sunt mult mai responsabili si alesi pe baza unor criterii mai stricte.

Dar n-am zabovit prea mult asupra Postei Atlassib fiindca urmatoarea mea interactiune cu Posta Atlassib avea sa fie abia la mai bine de un an distanta cand ne-am trezit si noi ca vrem sa trimitem un colet in tara. Am sunat la numarul pe care-l aveam salvat inca de la prima interactiune cu Posta Atlassib, insa pe acel numar nu raspundea nimeni, motiv pentru care le-am cautat numarul pe net si am reusit sa-l obtin pe cel de la Barcelona, de unde mi s-a furnizat numarul soferului ce avea sa vina in Palma precum si locatia de unde se ridica si distribuie coletele.

L-am sunat pe sofer, mi-a confirmat locatia si intervalul orar si in ziua programata m-am dus sa-l caut in zona stabilita. Odata ajuns in fata la Plaza de Toros  am fost putin socat sa vad microbuzul de la Atlassib urcat pe totuar si in jurul lui o gramada de oameni ce aparent asteptau sa trimita sau sa primeasca o serie de colete.

Initial crezusem ca in fata la Plaza de Toros cei de la Atlassib au vreun mic spatiu inchiriat unde se desfasoara in conditii de secol XXI serviciul acesta de preluare si primire colete, insa imaginea de la fata locului era cu totul alta, iar activitatea Postei Atlassib avea loc in plina strada unde in jurul orei 8:30 romanii formau deja o coada consistenta.

Ajuns langa microbuzul Atlassib am observat ca pe usa acestuia era lipita o foaie A4 pe care toti cei prezenti si-au trecut numele in ordinea in care au ajuns, asemeni modului in care se gestioneaza cozile si pe la Politie sau Prefectura in Romania.

I-am solicitat soferului un rand de formulare pe care trebuia sa le completez si mi-am trecut si eu numele pe lista respectiva pentru a nu ceda locul vreunui proaspat venit in timpul in care-mi completam formularele.

In timp ce am asteptat sa-mi vina randul n-am putut sa nu remarc faptul ca atat inaintea mea cat si dupa mine erau o serie de romani, majoritatea din zona Moldovei ce trimiteau acasa pachete mari si foarte mari pe care le bandajau cu o dexteritate de nedescris folosind cate 2-3 role de banda adeziva furnizata de soferul de la Posta Atlassib. Coletul meu in schimb era bandajat deja de acasa cu ceva banda adeziva mata, insa doar in zona „incheieturilor”. Cand mi-a venit randul, soferul de la Atlassib mi-a luat coletul, l-a cantarit si pe urma i-a dat cateva randuri de banda si el, in zonele unde cartonul nu era acoperit de banda adeziva si motivand acest lucru astfel: „sa nu umble ceilalti in el si pe urma sa nu ajunga cum trebuie”.

Am fost relativ intrigat de sugestia soferului respectiv, insa am inteles si motivul pentru care conationalii mei incercau sa acopere fiecare centimetru patrat de banda adeziva si mi-am dat seama ca din moment ce fac asta fie au mai experimentat ei insisi vreo neplacere fie stiu din sursa sigura ca angajatii de la Posta Atlassib desfac coletele ce nu sunt ambalate atent.

Coletul pe care l-am pus cantarea putin peste 2 kg., iar soferul de la Atlassib m-a informat ca tariful de transport este de 2.5 euro/kg. si ca exista un minim de 10 euro sau 4 kg. si astfel ca desi trimit 2 kg. trebuie sa platesc cat pentru 4 kg. Nu pot spune ca a fost vreun inconvenient fiindca am inteles ca firma de transport fiind au si ei cheltuielile lor, mai ales cu legatura asta de pe insula ce e relativ mai costisitoare, insa daca tinem cont de faptul ca serviciul asta postal se desfasoara in plina strada putem concluziona ca la acea vreme avea loc o economie drastica la Posta Atlassib.

Dupa cateva zile de la predare coletul a ajuns la destinatie, intreg si cel putin pentru alt an n-am mai interactionat cu Posta Atlassib. Insa datorita faptului ca urma sa primesc un nou colet din tara de indata ce coletul pe care-l asteptam a plecat din tara am sunat pe numarul de-l aveam de la Posta Atlassib pentru a afla ziua in care urma sa vina din nou microbuzul ca sa-mi pot lua liber de la servici si sa ma duc sa il ridic. Bineinteles ca la fel ca si data trecuta, numarul pe care-l aveam nu mai corespundea cu soferul care venea in Mallorca si astfel a trebuit din nou sa dau telefoane pe la Barcelona ca sa fac rost de numarul corect. Operatorul de la Barcelona mi-a spus faptul ca in duminica ce tocmai trecuse masina a venit in Mallorca si ca urmeaza sa vina din nou peste doua saptamani.

Am asteptat cele doua saptamani si cu o zi inainte de ziua programata am sunat pe numarul soferului care mi-a comunicat cat se poate de senin ca a fost cu o saptamana in urma si ca vine abia peste inca o saptamana. Astfel, n-am avut de ales decat sa-mi reprogramez orele pe care le-am solicitat libere de la servici si am decis sa trimitem si noi un colet in tara cu aceasta ocazie.

Asa ca am pregatit atent un colet de aproximativ 5 kg., ca sa nu mai „pierdem” trimitand sub 4 kg. si fara sa mai sun m-am dus din nou la locul de intalnire ca sa preiau coletul pe care-l asteptam si sa-l predau pe cel pe care voiam sa-l trimit in tara. Odata ajuns la punctul de intalnire am avut surpriza sa constat faptul ca soferul era singur fiindca aparent clientii care in trecut faceau coada si liste de asteptare s-au reorientat aparent spre alte alternative. Ba mai mult pentru coletele mici sau mijlocii rolele de banda adeziva au fost inlocuite cu niste pungi sigilabile ce aveau un cost aditional de 1.5 euro.

Mi-am ridicat coletul, am cerut o punga pentru coletul meu si la cantar soferul mi-a spus „de ce n-ati bagat domne mai mult in colet ca e limita la 10 kg?”. Am ezitat pe moment sa-i raspund fiindca n-am stiut daca omul glumeste sau vorbeste serios, insa de indata ce a inceput sa scrie chitanta mi-am dat seama ca vorbea serios si ca Posta Atlassib a redus tariful de transport de la 2.5 euro/kg. la 2 euro/kg., dar ca a modificat limita de greutate de la 4 kg. la 10 kg. Astfel, pentru orice colet cu o greutate egala sau mai mica decat 10 kg. transportul pana in Romania urma sa coste 20 de euro.

Cum zarurile erau deja aruncate, ma aflam la fata locului, coletul era in punga, iar actele scrise n-am avut alta solutie decat sa platesc suma de 21.5 euro pentru livrarea coletului, sa-l predau si sa-mi iau ziua buna de la soferul Atlassib, lucru pe care l-am si facut, nu inainte sa injur in gand firma, patronul si angajatii pentru „paguba”.

Lunile au trecut si m-am vazut din nou pus in situatia de a trimite un colet in tara, motiv pentru care m-am orientat din nou spre Atlassib, deoarece alternativele de transport din Mallorca practicau preturi identice sau mai mari, aveau aceeasi limita de greutate si prin faptul ca functionau ca intermediari (transportul propriu-zis era realizat de alta firma) nu prezentau foarte mare incredere asa ca m-am orientat tot spre Posta Atlassib, unde dincolo de inconvenientele experimentate anterior aveam certitudinea ca atat coletele pe care le-am trimis cat si cele pe care le-am primit au ajuns in stare buna si fara sa fie desfacute.

Am sunat din nou pe numarul pe care-l aveam salvat si nu mi-a raspuns nimeni, motiv pentru care am luat-o de la capat cu apelurile pe la biroul din Barcelona pentru a identifica soferul ce vine in Palma si a-i obtine numarul de mobil. Odata ce am avut noul numar am luat legatura cu soferul in cauza care mi-a spus ca tocmai a fost in Mallorca si ca urmeaza sa vina peste doua saptamani, duminica la fel ca de obicei.

Mi-am luat din nou liber de la servici, am pregatit un colet de 10 kg. de aceasta data si am asteptat ziua de duminica. In jurul orei 8:30 cand stiam ca urma sa ajunga agentul la locul stabilit l-am sunat pentru a confirma ca a ajuns la locul stabilit si mai ales ora pana la care il pot gasi acolo. Din pacate n-a raspuns nimeni si dupa cateva apeluri repetate la care n-a raspuns nimeni, cand pe numarul soferului cand pe numarul sediului din Barcelona m-am decis sa merg totusi pana in Palma fiindca probabil soferul nu poate raspunde la telefon din vreun motiv anume.

Ajuns in zona in care trebuia sa se afle microbuzul Atlassib am remarcat de-o parte si de alta a drumului un grup de barbati in jurul unor masini parcate „pe avarii” intr-o zona cu stationarea interzisa si mi-am zis ca sigur sunt romani si asteapta si ei microbuzul de la Atlassib, iar din moment ce s-au parcat neregulamentar cu siguranta stiu ca urmeaza sa apara curand microbuzul de la Posta Atlassib.

Contrar conationalilor mei, mi-am cautat un loc de parcare si m-am indreptat spre locul in care acestia se aflau pentru a lamuri situatia microbuzului Atlassib, presupunand ca ei stiu mai multe. Ajuns in mijlocul lor am constatat ca nici lor nu le raspunsese nimeni la telefon si ca nu aveau certitudinea ca Posta Atlassib o sa vina, insa o ruda din tara ii comunicase unuia dintre ei faptul ca cel putin conform dispeceratului de Posta Atlassib de la Sibiu unde au sunat cei din tara, microbuzul este programat sa ajunga pe insula in ziua respectiva si ca ar trebui sa ajunga in orice moment. Asta desi ferrybotul cu care trebuia sa vina de fapt ancorase in portul din Palma de 4 ore deja.

Am asteptat cu mare scepticism venirea microbuzului Atlassib alaturi de ceilalti romani si dupa aproximativ 1 ora de asteptare unul dintre ei a reusit sa vorbeasca la Barcelona cu agentul de acolo care i-a comunicat senin faptul ca ne-am dus cu totii degeaba acolo in ziua respectiva (desi fiecare dintre noi a fost informat in prealabil de ziua in care o sa vina masina) si ca microbuzul respectiv a fost in Palma cu o saptamana inainte, sambata (si nu duminica precum venea de obicei) si ca urmeaza ca sambata viitoare sa vina din nou.

Acest lucru ne-a intrigat pe toti, mai ales ca unul dintre cei aflati in asteptarea microbuzului de la Posta Atlassib trimisese in urma cu doua saptamani un colet in tara, iar acum astepta sa primeasca un colet si daca ceea ce spunea agentul de la Barcelona se confirma, atunci probabil ca nu s-a mai respectat orarul stabilit si cunoscut.

Din moment ce aceasta era a doua situatie (cel putin a doua pe care am experimentat-o eu) in care Posta Atlassib a tras teapa la propriu si a informat in prealabil oamenii sa se prezinte intr-o zi anume pentru primire si predare de colete, zi in care agentul Postei Atlassib n-a venit, dar si fiindca jonglase cu tarifele si limita de greutate intr-un mod incorect in opinia mea, am decis sa evit orice colaborare viitoare cu Posta Atlassib si sa incerc alt serviciu de transport, mult mai sigur si serios cum e cel al postei spaniole care livreaza in 3-4 zile (serviciul standard) care desi au un tarif de 3,34 euro/kg. nu au limita de greutate.

sursa foto si o mostra de „calitate” a serviciului Postei Atlassib