Ignoranta celor care cred ca au solutii

1855418

Il am in feed pe Catalin Striblea pentru ca de cele mai multe ori scrie bine si are opinii in asentiment cu ale mele, insa abordand subiectul blocajului produs in Bucuresti odata cu venirea iernii mi-a lasat un gust amar si impresia unui hipster care crede ca solutia la orice problema e o impozitare excesiva.

Dar sa incepem cu inceputul si sa lamurim o serie de aspecte pe care Catalin nu le ia in calcul atunci cand ne spune ca ar trebui sa impozitam excesiv masinile:

  • Bucurestiul e un oras infect din punct de vedere a infrastructurii rutiere. Oricine a incercat sa traverseze Bucurestiul sau vreuna din centurile sale la o ora de varf stie despre ce vorbesc.
  • Majoritatea soferilor sunt cocalari (sau pitzipoance) infecti care se opresc, parcheaza sau stationeaza cum ii taie capul incurcand circulatia.
  • Apoi legislatia rutiera din Romania e de toata jena pentru ca nu-i sanctioneaza pe soferii astia infecti asa cum ar trebui.
  • Sefii politistilor sunt niste ticalosi ocupati cu spionajul politic si cu alte smenuri si n-au timp sa faca o serie de planuri privind fluidizarea traficului, n-au timp sa-si trimita agentii sa verifice starea drumurilor si sa sanctioneze administratorul care nu se ocupa de intretinerea drumului in conformitate cu legea sau sa-i puna pe agenti sa iasa in intersectii si sa dirijeze traficul la orele de varf cum de altfel se intampla in orice oras civilizat.
  • Transportul public e infect si desi toti hipsterii militeaza pentru folosirea lui, nimeni nu recunoaste cat e de infect si nimeni nu se grabeste sa-l moderizeze.
  • In zonele aglomerate autobuzele, taxiurile sau orice are doua roti n-au banda de circulatie separata pentru ca cei care folosesc transportul in comun sa nu fie victime ale blocajelor cauzate de soferi infecti. E deja clasic cliseul in care iei tramvaiul sau autobuzul si te trezesti stand zeci de minute sau chiar ore blocat din cauza vreunui sofer infect care a parcat aiurea.
  • Amenzile pentru soferii infecti sunt prea mici pentru ca nici nu previn nici nu reduc nesimtirea ci din contra par ca ajuta la proliferarea ei.
  • Bucurestiul e un oras care se blocheaza si la o ploaie mai serioasa, n-are nevoie de troiene.
  • Cat timp orasele or sa fie conduse de oameni politici parveniti, de fost sau actuali nomenclaturisti si nu de politicieni de cariera sau specialisti in administratie orice zapada o sa vina prin surprindere pentru ca doar prin surprindere se pot acorda contracte de dezapezire cu dedicatie.
  • Nu exista parcari suficiente si eficiente in centru. In Palma sub km. zero avem parcari subterane pe 3 nivele si parcari supraterane unde o ora costa 1 euro si amenda 60 de euro si unde la fiecare 10-15 minute trece cate un supraveghetor si imparte amenzi acolo unde nu sunt tichete de parcare valide in parbriz. Ba mai mult parcometrele de la supraterane nu pot sa emita tichet pe mai mult de doua ore ceea ce inseamna ca nu poti sa te parchezi si sa pleci teleleu prin oras, daca vrei sa faci lucrul asta te duci la subteran unde platesti vreo 3 euro ora.
  • Majoritatea masinilor care circula exclusiv prin oras sunt dotate necorespunzator pentru iarna si asta fiindca politia verifica cu precadere dotarile de iarna in afara oraselor. Ori lucrul asta creaza tamponari frecvente.
  • Exista mult prea multe masini abandonate ce ocupa inutil locuri de parcare chiar si in zona centrala sau in imediata apropiere.

Acestea fiind zise cand problemele pe care le-am enuntat mai sus se vor vedea rezolvate exista sanse foarte mari ca traficul din Bucuresti sa nu mai fie infernal si de-a dreptul infect.

Impozitarea suplimentara e singura solutie doar pentru cei care nu vor sa-si asume problemele reale sau sa gaseasca solutii la problemele reale. Doar simpatizantii lui Marx sunt convinsi ca sa pui taxe peste taxe rezolva problemele in societate, iar Catalin in toate celelalte articole ale sale nu prea da dovada ca ar simpatiza cu Marx asa ca nu prea stiu ce s-a intamplat cu el de a venit cu solutia asta edificatoare.