Din Madrid cu dragoste

In anul ce mai are putin si se incheie mi-am propus sa particip la cel putin o conferinta dedicata domeniului in care activez. De fapt pentru ca nu sunt unul dintre cei care-si impun sa faca ceva de maine, de luni sau de la 1 ianuarie si in definitiv ajung sa gaseasca fel de fel de motive ca sa nu atinga obiectivul propus, mi-am propus lucrul asta candva pe la jumatatea anului si fara sa am in plan vreo conferinta anume.

Norocul a facut ca prima care s-a anuntat sa fie Security Innovation Day ce e organizata de cei de la Telefonica (un furnizor de servicii de telecomunicatii ce a devenit ceea ce putea sa fie si Romtelecom daca nu era capusat) si cum participarea la respectiva conferinta imi fusese aprobata inca de anul trecut cand am ratat-o pentru ca m-am inscris prea tarziu si n-am mai gasit locuri, am reconfirmat aprobarea si am cerut zile libere ca sa pot sa particip.

Am plecat la Madrid cu noaptea-n cap fiindca in perioada asta a anului zborurile sunt cam rare si astfel ca sa am garantia c-o sa ajung la timp am plecat previzibil mai devreme.

Pentru c-am ajuns la Madrid la fel de matinal si pentru ca trebuia sa schimb metroul la un moment dat, mi-am propus sa merg pana la statia in care trebuia sa schimb linia de metrou si sa iau pe acolo prin zona micul dejun.

Zis si facut, numai ca planul de pe aeroport nu s-a prea potrivit cu cel de la fata locului. Am iesit din statia de metro Nuevos Ministerios pe la 9 fara 10 si m-am plimbat haotic vreo juma' de ora pentru ca nu gaseam nicio dugheana deschisa unde sa pot sa iau si eu micul dejun. Peste tot erau numai magazine inchise, iar pe bulevarde o harmalaie de nedescris fiindca toti se grabeau sa ajunga la servici sau sa-si duca copiii la scoala.

Am reusit intr-un final sa gasesc o astfel de crasma unde am mancat un sandwich dublu foarte gustos cu foarte multa branza si bucati de pecie:

Dupa ce-am servit micul dejun am luat din nou metroul, de data asta spre Gran Via unde urma sa fac checkin la hotel si sa-mi las bagajul.

Din pacate mult laudatul bulevard, cat si Plaza España ce se afla in capatul sau dezamagesc din punct de vedere vizual. Ambele exceleaza ce-i drept prin arhitectura, insa in acelasi timp exceleaza, de data asta la modul peiorativ, si prin cantitatea de jeg de pe trotuare si obiectele de mobilier urban sau volumul mare de iscalituri lasate cu markere permanente de unii care se cred ghetto daca-si lasa amprenta peste tot pe unde trec.

In Plaza España am dat peste un targ de produse marocane, organizat cu prilejul unor zile cu caracter cultural si am fost surprins sa gasesc, printre produsele specific marocane si o serie de magneti de frigider care la tarabele din Plaza España se vindeau 3 bucati la 5 euro, iar 100m mai sus, intr-un butic de suveniruri de pe Gran Via fix aceiasi magneti erau 3,90 euro bucata.

Un lucru interesant pe care l-am remarcat in zona aia e reprezentat de numarul de turisti asiatici pe care i-am intalnit. Astfel as putea sa estimez ca la fiecare 10 turisti intalniti pe strada, cel putin 7 erau asiatici, cel mai probabil chinezi.

Cum nu stiam in cat timp o sa ajung la destinatia finala pentru Security Innovation Day si nici daca o sa am mult de mers din statia de metrou pana la auditoriul Telefonica m-am gandit sa plec cu o ora mai devreme decat mi-am propus initial si sa petrec timpul extra intr-o cafenea din zona mai ales pentru ca n-aveam timp sa vizitez aproape nimic altceva concret prin Madrid.

Am facut vreo 40 de minute cu metroul asa ca poate c-a fost mai bine c-am plecat mai devreme. Odata iesit din statia de metrou m-am trezit intr-un campus corporatist tipic, ceva gen Pipera cu sute de corporatisti imbracati elegant curgand inspre si dinspre statia de metrou.

Despre eveniment n-am sa va povestesc acum fiindca am in lucru un articol pentru Securitate Informatica unde o sa ofer detalii strict relationate cu evenimentul la care am participat.

Dupa eveniment, care a durat pana la 7 seara si s-a incheiat cu un cocktail de curtoazie, am purces din nou la metrou si m-am indreptat direct spre hotel fiindca a doua zi urma sa ma trezesc iarasi mai devreme decat normal si voiam sa ma odihnesc cat mai mult.

Hotelul de trei stele pe care l-am luat prin Booking (primiti 10% reducere daca faceti rezervare la Booking prin acest link) a fost peste asteptari. Era ce-i drept destul de demodat, insa daca tinem cont ca se afla intr-o cladire istorica, cu o arhitectura unica, treaba asta n-ar trebui sa fie un aspect demn de luat in calcul. In schimb era foarte curat, iar asternuturile si prosoapele nu erau deloc uzate, lucru destul de rar pentru un hotel de trei stele.

M-a impresionat pana si faptul ca am gasit minibarul plin, iar bauturile din el erau toate la 1,50 euro, adica mai ieftine decat la cea mai obscura cafenea din Madrid.

De privelistea de la camera hotelului n-am prea avut cum sa ma bucur pentru ca m-am intors pe seara si oricum pe bulevard era mult prea multa agitatie pentru gusturile mele. Totusi am reusit sa surprind putin agitatia in din doua unghiuri pe care le aveam in raza vizuala de la etajul 6: