Cum sa faci curatenie pe Facebook

Stiu ca nu mai suntem in perioada curateniei de primavara, insa am constatat faptul c-a cam venit timpul sa fac o curatenie serioasa in lista de prieteni, grupuri si pagini de pe Facebook.

Lucrul asta il fac evident datorita volumului imens de spam si informatie irelevanta care apare pe wall mai ales fiindca algoritmul Facebook e facut in asa fel incat sa-mi arat si la ce mizerie a dat like vreun prieten sau cand si in ce context l-a mentionat careva.

Am sa incep cu prietenii care s-au acumulat de-a lungul anilor fie pentru ca i-am adaugat eu sau m-au adaugat ei pe mine si am sa enumar o serie de criterii prin care-i elimin:

  • Cei/cele care n-au poza la profil, in 9 din 10 cazuri reprezinta conturi de Facebook inchis de la oameni care asemeni sectantilor, veganilor si altor specii de hipsteri considera c-o sa traiasca viata vesnica daca si-au sters contul de Facebook;
  • Cei/cele care n-au poza de profil si sunt totusi activi nu imi inspira niciun fel de incredere asa ca dispar si ei;
  • Cei/cele care au murit, la propriu;
  • Cei/cele care ultimele 10 postari le au doar din share-uri de mizerii gen Sf. Nectarie, Poptamas & co.
  • Cei/cele care fac culturism, machiaj, unghii false si pun doar poze cu asa ceva;
  • Cei/cele care au numai chestii cu jocuri de Facebook pe wall, sau combina jocurile cu share la Arsenie Boca;
  • Concursomanii de orice gen;
  • Bunicii carora le-au facut cont de Facebook nepotii si dau share la orice cacaturi;
  • Pustanii care lucreaza la 'portofelul lui tata';
  • Cei/cele care n-au postat nimic in ultimele 6 luni si au pe wall doar urari de la multi ani si tag-uri prin diverse poze;
  • Cei/cele care si-au schimbat numele in ceva ce ei considera cool fie folosind caractere speciale fie adoptand numele vreunei vedete pentru ca li se pare ca numele pe care l-au primit la nastere e de cacat;
  • Cei/cele care dau share la Olivia Steer, fara exceptie;
  • Cei/cele care au un business si dau toata ziua share ca sa-si faca reclama;
  • Cei/cele care au la cover photo un citat din Poptamas sau alt clasic in viata;
  • Pustanii care cred ca o coaja de BMW ii face cool si tocmai de aia posteaza cate o poza cu coaja din diverse unghiuri;
  • Toti cei care fac testul pentru a afla care-i numele lor de cangur;
  • Cei care n-au nume de familie fiindca asa sunt ei mai saraci din fire;
  • Profilele de cupluri unde habar n-ai care cum e;
  • Cei/cele care se numesc "Baaa", "Shi Atat", "FCSB" etc.

Pana aici cred ca totul e cat se poate de clar. Sa trecem la grupuri si pagini.

Exista o gramada de cazuri unde te trezesti cu postari de la o pagina careia nu i-ai dat like, sau cel putin nu-ti amintesti si lucrul asta se intampla fiindca existau (si probabil inca mai exista) metode de clickjacking prin care era suficient sa vizitezi un rahat de site ca sa dai like unei pagini.

O revizuire a paginilor de Facebook carora le-ai dat like nu strica nicicand si eliminarea paginilor care nu aduc nicio informatie utila sau care n-au mai fost actualizate de cel putin 6 luni e recomandabila.

Daca in cazul paginilor e musai sa vrei tu ca sa ii dai like, sau sa-ti fie furat likeul prin clickjack dupa ce ai vizitat o pagina web dubioasa, de obicei spamuita pe Facebook sau ai utilizat o aplicatie la fel de dubioasa, in cazul grupurilor orice idiot te poate baga pe grupul lui de idioti fara sa aiba nevoie de acordul tau ca sa vezi cum si-o sug toti idiotii in cerc.

Din pacate pentru astia nu prea exista solutie eficienta in afara de iesirea de pe grup si eliminarea idiotului din lista de prieteni. Eu am incercat sa-i injur, sa le spamuiesc grupul cu linkuri de la diverse articole de pe aici si n-am avut sorti de izbanda pentru ca pe idioti pur si simplu nu-i intereseaza.

Cum sa faci curatenie pe Facebook

newest oldest most voted

Haterii de Mac OS X sunt p-acolo?! 😀