Contextualitatea AdSense loveste din nou

Aici pe blog nu scriu aproape nimic relationat cu IT & C sau cu gazduirea web, asa ca in mod normal atunci cand un vizitator intra pe site, datorita continutului ar trebui sa gaseasca anunturi asociate cu articolele existente.

S-a mai discutat aspectul asta vis-a-vis de AdSense si concluzia finala a fost ca datorita faptului ca n-are o piata foarte activa in Romania, baga de cele mai multe ori anunturi de umplutura pe site-urile romanesti.

Problema intervine cand asemeni capturii de ecran de mai jospe un site cu continut romanesc, AdSense publica anunturi in engleza chiar daca vizitatorul are IP de Spania:Contextualitatea AdSense loveste din nou

Si daca lipsa de contextualitate era oarecum lesne de inteles prin prisma pietei mici din Romania ce e si mai amuzant din toate povestea asta e ca publicitatea la heartinternet vine dupa ce am dat click pe un anunt de Facebook ce era exact pentru heartinternet.

Astfel in cazul actual recomandarea AdSense nu s-a facut nici pe baza contextualitatii, nici pe baza IP-ului vizitatorului ci pe baza unui cookie setat de vizita mea pe siteul heartinternet. Si e destul de absurd sa procedeze in acest fel, daca tinem cont de faptul ca poate din moment ce-am vizitat deja siteul heartinternet sunt si client de-al lor sau am profitat de oferta in urma unui anunt vazut pe alt site.

Din pacate, exemplul de mai sus demonstreaza faptul ca alaturi de alte produse Google, de ceva vreme si AdSense pare sa devina irelevant si inutil, atat pentru firme cat si pentru webmasteri.

Lasă un răspuns