Contextuale si nu prea

Aparent atat Google AdSense cat si cei care-l folosesc au o problema majora privind plasarea in context a anunturilor publicitare.

Astfel, intr-o zi m-am trezit sa scriu un articol de Profitshare si imediat dupa ce l-am publicat Google a inceput sa-mi afiseze numai anunturi cu Profitshare care pentru mine erau irelevante din moment ce am scris despre subiect si chiar am cont la ei:

Contextuale si nu prea

Desigur acest lucru a fost cauzat de faptul ca unul dintre cuvintele cheie introduse in sistemul de Google AdWords de catre cei ce se ocupa cu SEM la Profitshare e chiar numele brandului. Ori asta e justificat desigur atunci cand un oarecare foloseste motorul de cautare al Google pentru a cauta respectivul cuvant cheie (desi un on-site SEO facut coerent ar trebui sa elimine nevoia de Google Ads), dar nu si atunci cand apare un articol pe tema brandului respectiv.

A doua situatie identica s-a produs atunci cand am comentat un articol referitor la 123 ContactForm si dupa publicarea caruia m-am trezit doar cu bannere cu 123 ContactForm:Contextuale si nu prea

O alta situatie in care logica elementara privind asocierea si contextualitatea unui serviciu sau produs lasa de dorit, e aceea in care imediat dupa ce am intrat pe siteul unui brand si am cautat ce ma interesa, ba uneori am si cumparat ce ma interesa Google AdSense imi afiseaza in continuare anunturi cu acelasi brand sau serviciu desi eu am vizitat in prealabil siteul in cauza, iar Google stie asta tocmai datorita cookieurilor salvate de browser.

Aveti mai jos doar trei exemple, desi se intampla de cateva ori zilnic:Contextuale si nu prea  Contextuale si nu prea  Contextuale si nu prea

 

Dincolo de asta, logica din spatele functionarii coerente a AdSense lasa de dorit atunci cand pe aceeasi pagina sunt afisate bannere ce recomanda acelasi produs/serviciu in doua zone diferite. Stiu ca OpenX are posibilitatea de a selecta daca bannerele sa apara duplicat pe aceeasi pagina, insa nu ma asteptam ca Google AdSense sa ofere un serviciu atat de irelevant celor care platesc bani grei pentru publicitate.

2
Lasă un răspuns

1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
newest oldest most voted

Asta nu este remarketing?! 🙂